فرانسه امروز در پی تنش‌های لفظی دو کشور و حمایت ایتالیا از معترضان فرانسوی سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاریس در واکنش به حمایت دولت ایتالیا از جنبش اعتراضی مردم فرانسه سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه دلیل فراخواندن سفیر، مداخلات ایتالیا در امور داخلی فرانسه عنوان شده و در ادامه آمده است: اقدامات ایتالیا شرایط بغرنجی ایجاد می‌کند که سوالاتی را در مورد نیات دولت این کشور در مورد فرانسه به وجود می‌آورد.

چندی پیش نیز وزارت امور خارجه فرانسه سفیر ایتالیا در پاریس را در اعتراض به درخواست معاون نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپا برای تحریم فرانسه احضار کرده بود.

این  تنش‌ها در روزهای اخیر، پس از دیدار لوئیجی دی مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا با دو تن از رهبران جنبش اعتراضی مردم فرانسه در حومه پاریس تشدید شده است.

در همین حال پیش از این، لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا که ریاست حزب جنبش پنج ستاره را بر عهده دارد گفته بود اتحادیه اروپا باید فرانسه و همه کشور‌هایی مانند فرانسه را که آفریقا را فقیر می‌کنند و افراد را وادار به مهاجرت می‌کنند، تحریم کند. زیرا جایگاه آفریقایی‌ها در آفریقاست نه در مدیترانه.

چندی پیش نیز حمایت متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا از جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه و درخواست وی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور برای کناره گیری از قدرت بار دیگر دو کشور را وارد مرحله‌ای پرتنش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
بله وعده خداست که دشمنان ما رو بدست خودشون هلاک میکنه اول هلاکت صدام جنایتکر بدست متحدش یعنی امریکا بعد تفرقه بین دشمنان قسم خورده ایران فرانسه و ... و شک نکنید چند وقت دیگه هم نوبت میرسه به شکرآب شدن رابطه امریکا و عربستان و بقیه بله همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
فرانسه اروپا نيست بنابر اين فراخواندن سفيرش
هيچ ربطى به ايتاليا كه يك كشور اروپائى است ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اين ايتاليا كه پول اروپاييا رو بالا كشيدن بهتره اول بدهي هاشون به اروپاييا رو بدن بعد تو كار اروپاييا دخالت كنن
آخرین اخبار