استاندار آذربایجان‌غربی گفت:دامن زدن به برخی مسائل خیانت به استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به اینکه مسئولان برای توسعه استان برنامه دارند افزود:در طول سال های گذشته شاخص های توسعه ای در این استان افزایش پیدا کرده و این یعنی برای پیشرفت و توسعه استان برنامه ی دقیقی وجود دارد.

شهریاری با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی گفت:برای جذب سرمایه به ثبات نیاز داریم که متاسفانه برخی به این مسائل دامن می زنند و این امنیت را از بین می برند.
 
وی افزود:دامن زدن به برخی مسائل خیانت به استان است. چقدر از سرمایه‌ها از استان رفتند.

استاندار آذربایجان غربی افزود:انتقاد کردن ساده است، اما اولویت‌های توسعه استان ما مشخص است، با مدیریت جدید کشاورزی اقدامات مثبتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره افزایش اختیارات استان‌ها در تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نیز گفت: تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا سقف ۱۵ میلیارد تومان برای هر طرح، به کمیته فنی استان‌ها تفویض شده که این اقدام مناسب از کندی روند پرداخت تسهیلات جلوگیری می‌کند.

مقام عالی استان همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در اجرای مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شد و گفت: با توجه به ثبات موجود، لازم است هرچه سریعتر مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اجرا شود تا پروژه‌ها بواسطه افزایش احتمالی قیمت‌ها در اجرا با مشکل مواجه نشوند.

شهریاری همچنین خواستار حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تبدیل آذربایجان غربی به قطب تامین نهاده‌های دامی، کشاورزی و گلخانه‌ای شد و افزود: آذربایجان غربی با توجه به هم مرزی با سه کشور خارجی، می‌تواند به استان تامین کننده برخی نیاز‌های کشور تبدیل شود که در این راستا اقداماتی نیز انجام گرفته است؛ برای مثال در رابطه با واردات دام و گوشت از گمرک رازی تفاهم نامه امضا شده که این امر هم بخشی از نیاز‌های کشور را تامین می‌کند و هم برای منطقه اشتغال زایی بدنبال دارد.


انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه کارگروه استان در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.