هشت طرح بهداشتی، آموزشی و خدماتی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در تکاب به بهره برداری رسید.

8 طرح بهداشتی و آموزشی در تکاب به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، هشت طرح بهداشتی، آموزشی و خدماتی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در تکاب به بهره برداری رسید.

فرماندار تکاب عصر روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها شامل درمانگاه تخصصی شهری، چهار باب خانه بهداشت روستایی، آزمایشگاه روستای احمدآباد سفلی، مدرسه ۶ کلاسه و طرح‌های برق رسانی می‌باشد که برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها بیش از ۵۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی مکرمی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی تکاب که از نیاز‌های اساسی حوزه بهداشت و درمان منطقه و یکی از دستاورد‌های مهم طرح تحول نظام سلامت به شمار می‌رود با ۷۵۰ مترمربع زیربنا احداث و برای تکمیل و تجهیز آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: با بهره برداری از این درمانگاه تخصصی ۱۲ مورد از تخصص‌های پزشکی در این واحد درمانی مستقر می‌شود و تجهیزات مورد نیاز آن هم تامین شده است.

مکرمی بیان کرد: امروز همچنین چهار خانه بهداشت در روستا‌های سبیل، عربشاه گروس، قزقاپان سنگ و قینرجه با ۳۰۰ مترمربع زیربنا و سه میلیارد ریال هزینه و همچنین آزمایشگاه بهداشتی و درمانی روستای احمدآباد سفلی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار تکاب اضافه کرد: همچنین به برکت انقلاب اسلامی یک واحد آموزشی ۶ کلاسه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این شهرستان افتتاح شد؛ این مدرسه ۶ کلاسه در محله شریف آباد تکاب با ۴۵۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه ساخته شده و با بهره برداری از آن ۲۰۰ دانش آموز مناطق شهری و روستایی از فضای آموزشی مناسب بهره‌مند شدند.

وی افزود: برای احداث و بهره برداری از این واحد آموزشی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده که ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی و ۲ میلیارد ریال آن با مشارکت خانواده زنده یاد «شهرام خسروی»، از خیّران مدرسه ساز تکاب تامین شده است.

فرماندار تکاب بیان کرد: همچنین ۱۱ طرح برق رسانی و توسعه و تقویت شبکه با ۱۵ میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است هشت مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و ۴۶ خانه بهداشت روستایی در تکاب فعالیت می‌کند.

همچنین در چهل سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی ۳۵۰ کلاس درس در تکاب ساخته شده که از این تعداد ۱۲۰ کلاس درس با استفاده از اعتبارات دولتی و ۲۳۰ کلاس نیز با مشارکت خیّران مدرسه ساز بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی برای افتتاح طرح های بهداشتی و آموزشی به مناسبت دهه فجر روز سه شنبه به تکاب سفر کرده بود.

انتهای پیام/م

بهره برداری از طرح های عمرانی در شهرستان تکاب

برچسب ها: دهه فجر ، افتتاح طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.