رئیس مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:دانشگاه علوم پزشکی مشهد گام مهمی در تولید دارو‌های گیاهی برداشته است.

تولید دارو‌های گیاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برنامه ریزی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدحسین بسکابادی رئیس مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: شربت آویشن و کپسول کارواکول برای درمان بیماری‌های انسداد ریوی همچون آسم تهیه شده است که در حال حاضر در مرحله ثبت اختراع است.

وی تصریح کرد: به زودی با یک شرکت دانش بنیان برای تولید این دارو‌های گیاهی وارد مذاکره خواهیم شد تا این دارو‌ها پس از ثبت اختراع وارد سبد دارویی مردم شود.

رئیس مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این مرکز تحقیقاتی در سال ۹۱ تاسیس و در سال ۹۲ موافقت اصولی را دریافت کرد، گفت: مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک یک مرکز تحقیقاتی چند وجهی است واز همه گروه‌ها عضو دارد که از آن جمله می‌توان به گروه تشریح، فیزیولوژی، نانو تکنولوژی، دانشکده بهداشت ودانشکده داروسازی اشاره کرد.

بسکابادی افزود:فیزیولوژی، فارموکولوژی، بیوشیمی، ایمونولوژی، گیاهان دارویی از جمله گروه‌هایی هستند که با این مرکز فعالیت می‌کنند بنابراین نمی‌توان گفت که رویکرد اصلی این مرکز تحقیقات چیست، زیرا انواع تحقیقات در این مرکز تحقیقات انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه امتیازاتی که به این مرکز تحقیقات رسیده است به دلیل مقالات منتشر شده وارجاعات به این مقالات است، تصریح کرد: جمع امتیازات در سال ۹۴، ۱۲۶۰ امتیاز، در سال ۹۵، ۲۲۶۰ امتیاز، در سال ۹۶، ۲۶۸۰ امتیاز، در سال گذشته نیز ۳۶۳۰ امتیاز است.

رئیس مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در سال ۹۴ رتبه پنجم دانشگاه به مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافت، ادامه داد: در سال ۹۵ نیز این مرکز رتبه دوم کشوری در میان مراکز تحقیقات مشابه را کسب کرد و در سال ۹۶ نیز رتبه ۱۸ کشوری و چهارم دانشگاه را در میان تمامی مراکز تحقیقات کسب نمود.

بسکابادی با تاکید بر اینکه در پنج سال اخیر ۵۶۴ ارجاع به مقالات تولید شده در این مرکز داده شده است، افزود: در سال ۹۳، ۴۸ ارجاع به مقالات، در سال ۹۴، ۵۱ ارجاع، در سال ۹۵، ۶۹ ارجاع، در سال ۹۶، ۷۹ ارجاع، در سال ۹۷ تاکنون ۱۰۶ ارجاع به مقالات مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت‌های این مرکز هر سال در حال رشد است، تصریح کرد: ما نیازمند حمایت‌های معنوی هستیم به عنوان مثال امضا شدن حکم اعضای مرکز تحقیقات و نامه نگاری رئیس دانشگاه با روسای سایر دانشگاه برای جذب اعضای هیات علمی سایر دانشگاه‌ها به مرکز تحقیقات انجام شده است.

انتهای پیام//ج.ر
 

برداشتن گامی مهم در تولید دارو‌های گیاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.