پزشک فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:پروژه تولید رگ مصنوعی هم اکنون مراحل آزمایشی خود را در مشهد طی می‌کند.

تولید رگ مصنوعی در مشهد مراحل آزمایشی را طی می‌کندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامحسین کاظم زاده پزشک فوق تخصص جراحی عروق و ترومای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پروژه تحقیقاتی تولید رگ مصنوعی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و زاهدان و حمایت مالی موسسه 'نیماد' از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: هدف تولید رگ ساخت لوله‌ای شبیه رگ نیست بلکه تولید موادی است که در نهایت با کاربرد بالینی بتوان به عنوان جایگزین نمونه‌های خارجی از آن استفاه کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت موفقیت این پروژه علاوه بر بومی سازی فناوری ساخت رگ مصنوعی، از واردات آن به کشور بی نیاز خواهیم شد که این امر نقش موثری در صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

کاظم زاده افزود: مطالعات فیزیکی تولید و ساخت رگ‌های مصنوعی اکنون به اتمام رسیده و مطالعات بالینی آن بر روی موش و گوسفند انجام شده است.

وی تصریح کرد: بازخورد‌های مطالعات بالینی تولید رگ مصنوعی برای رفع نواقص به گروه‌های مهندسی اعلام شده و پس از اجرای این مراحل، بر روی انسان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

تولید رگ مصنوعی مراحل آزمایشی را در مشهد سپری می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.