فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: به جرئت باید بگویم نیرو‌های مسلح ایران جزو پنج قدرت اول دنیا هستند.

نیرو‌های مسلح ایران جزو پنج قدرت اول دنیا هستندبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در برنامه «بحث روز» رادیو ایران، با بیان اینکه قبل از انقلاب تجهیزات و آموزش‌ها و مستشاران نظامی از خارج از کشور تأمین می‌شد، گفت: در آن دوران به متخصصان فنی ما حتی اجازه دسترسی به هواپیما‌ها برای آشنایی با تجهیزات به‌کار رفته در آن‌ها داده نمی‌شد.
 
وی در ادامه افزود: از این رو بعد از پیروزی انقلاب انتظار نداشتند که امکان به‌کار گیری تجهیزات برای ما فراهم شود و همزمان با تحریک برخی افراد در داخل و خارج از کشور مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند از جمله جنگ و مشاوره‌ای که به کشور عراق دادند این بود که جمهوری اسلامی ایران توان عملیاتی ساختن این تجهیزات پیچیده را ندارد.

وی با اشاره به اینکه  تسلیحات قبلی خود  را بهینه‌سازی می‌کنیم، افزود: روند ساخت هواپیما در کشور ما روند خوبی را طی کرده و توانمندی در نیروی هوایی ایجاد شده است که بتوان هواپیما‌های نسل سه را به نسل پنج ارتقا دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره توان پهپادی کشورمان نیز تصریح کرد: به جرئت باید بگویم نیرو‌های مسلح ایران جزو پنج قدرت اول دنیا هستند.

وی درباره تشکیل تیم آکروجت کوثر هم گفت: پس از بررسی‌های انجام گرفته و مشاوره با خلبانان پیشکسوت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به فناوری‌های مدرن جنگنده کوثر،  امکان ایجاد یک تیم آکروجت از این هواپیما وجود دارد، تا در نمایشگاه‌های معتبر هوایی به‌عنوان یک تیم نمایش هوایی با این جنگنده بومی حضور داشته باشد.

نصیرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ما در زمینه ساخت هواپیما‌ها خودکفا و سرآمد شده‌ایم، افزود: برخی از کشور‌های دوست از ما تقاضای خرید پهپاد کرده‌اند. امروزه نزدیک به ۷۰ نوع هواپیما با سرنشین و بدون سرنشین در معرض دید عموم قرار گرفته است که  بیش از ۵۰ درصد آن به‌ویژه در زمینه پهباد ساخت کشور ایران است.

وی تصریح کرد: یکی از نظریه‌پردازان جبهه استکبار گفته است؛ اگر کاری کنیم که درآمد‌های حاصل از نفت منطقه صرف جنگ شود پیروز هستیم و نیاز به اقدام دیگری نیست؛ این‌ها با این هدف به منطقه می‌آیند، اما ما هم آمادگی دفاع از هر گونه تهدید و آسیبی که ایران را مورد تهدید قرار دهد داریم  و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین تعرضی به کشور ما داشته باشند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر آموزش‌های خلبان‌های ایرانی پس از انقلاب به‌روز است، گفت : آموزش در کشور‌های خارجی آسیب‌های فراوانی از ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کشور ما داشته است و منابع مالی ما را به یغما می‌بردند. کشورهای خارجی  در کنار تجهیزاتی که به ما فروختند موارد دیگری را هم به اجبار به ما می‌فروختنددر حالی که آموزش در داخل کشور ویژگی‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند باعث رشد کشورمان شود.  در حال حاضر در نیروی هوایی هیچ خلبانی نداریم که در خارج از کشور دوره دیده باشد؛ اما همه توانمندی لازم را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۰:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
مگه میشه هواپیمای نسل 3 رو ارتقا داد به نسل 5 ؟؟؟
نسل 5 کلا طراحیش متفاوته مخصوصا در بدنه و موتور، ما از پیشرفت کشورمون خوشحال میشیم پس بهتره بفکر تولید جنگنده کاملا بومی حتی99درصدهم نه،100درصد بومی و واقعا نسل 5 باشیم
آخرین اخبار