باید از ظرفیت‌های خراسان رضوی استفاده بهینه شودوزیر اقتصاد و دارایی گفت: ما نه چراغ سبز بلکه نورافکن به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهیم چرا که ایران مملو از سرمایه‌های مالی، اجتماعی و انسانی است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی خراسان رضوی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: خراسان رضوی در دل خراسان بزرگ ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها نه برای استان بلکه برای کل کشور استفاده کرد.
 
وی با اشاره به سخنان سرمایه‌گذاران خارجی، با طرح این سوال که چرا ایران روی گنج نشسته و از نظر امکانات و انرژی بهترین شرایط را دارد، اما باز گلایه داریم، تصریح کرد: اینکه چرا سهم ما از اقتصاد جهانی در زمینه نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری آنچه باید نیست، سوالاتی است که باید پاسخ دهیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد، گفت: ایران مملو از سرمایه است که باید از آن به بهترین نحو در جهت پیشرفت کشور استفاده کرد.

دژپسند با تاکید بر اینکه مدرن‌ترین قوانین سرمایه‌گذاری خارجی را ایران دارد، افزود: سرمایه‌گذاری که برای سرمایه‌گذاری وارد کشور می‌شود، میهمان ما است، اما زمانی که پروژه او به ثمر برسد شریک ما است.
 
وی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری به ایران آمد و سرمایه‌گذاری‌اش دیگر تکرار نشد باید خود را ارزیابی کنیم که چه اتفاقی افتاده ؛ چرا که باید سرمایه‌گذار خارجی به این امر بیاندیشد که منافعی که در پروژه اول بدست آورده را صرف پروژه بعدی کند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما یکبار برای سرمایه‌گذار خارجی فرش قرمز پهن می‌کنیم، گفت: چون دوست نداریم سرمایه گذار خارجی برود بلکه می‌خواهیم به عنوان شریک عزیز ما در مقام یک سرمایه‌گذار متعالی، ایران را هم خانه خود بداند.
 
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ما نه چراغ سبز بلکه نورافکن دائم‌الروشن به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهیم چرا که ایران مملو از سرمایه‌های مالی، اجتماعی، انسانی وغیره است و باید سرمایه‌ها و فرصت‌ها درهم آمیخته شده و سکوی پرش منافع ما و سرمایه‌گذاران خارجی شود.

دژپسند افزود: در استان‌هایی که نظیر خراسان‌رضوی از استاندارد‌های لازم برخوردار هستند می‌توانیم شرایطی فراهم کنیم که این مهم توسط هیئت جذب سرمایه‌گذاری خارجی استان و با امضای استاندار صورت بگیرد که گامی برای تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری و تکریم سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار خارجی باید از حقوق و روابطی بهره‌مند باشد، تصریح کرد: باید ببینیم سرمایه‌گذار خارجی چه نیازمندی‌هایی دارد و آن را فراهم کنیم تا زمانی که برای مثال وقتی در مشهد یک مجموعه هتلینگ بسیار خوب و جذاب را درست کرد اگر می‌تواند از منافع آن برای سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها بهره ببرد و یا از همین حوزه تخصصی در سایر مناطق ایران استفاده کند و یک زنجیره تشکیل دهد.

وزیر اقتصاد گفت: باید اگر موانع و مشکلاتی در این مسیر وجود داشته باشد بی‌درنگ و بدون وقفه برطرف شود چرا که سرمایه‌گذار خارجی به واسطه اینکه پابه‌پای ما برای تعالی بخشیدن به شرایط اقتصادی کشور گام برمی‌دارد نباید لحظه‌ای از تکریم او غافل شویم و البته همین اتفاق باید برای سرمایه گذار داخلی نیز انجام شود که این مهم در اولویت است.

دژپسند افزود: اگر سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دوشادوش هم جلو روند می‌توانند هم‌افزایی داشته باشند و سرعت تحقق اهداف را افزایش دهند. زیرا سرمایه‌گذاری به ذات امر مقدسی است بنابراین سرمایه داخلی و خارجی بصورت تکاثری باید جلو روند چرا که ایران در حوزه انرژی، معادن و ... در از ظرفیت‌های نه نسبی بلکه مطلق برخوردار است.

وی با بیان اینکه ما در شرایط تحریم ظالمانه و یک جانبه علیه ایران به سرمایه گذاران خارجی توجه بیشتری داریم تا با سرعت بیشتری وارد کشور شوند، تصریح کرد: ما انتظار داریم سرمایه‌گذاران افغانستانی به دلیل همجواری و اشتراکات فرهنگی در این امر حضور بیشتری داشته و نگویند دلار‌ها را به کشور‌های دیگر می‌برند بلکه باید اولویت آنان اینجا باشد و ما نیز نیاز‌های آن‌ها را تهیه و تجهیز کنیم.


انتهای پیام//ج.ر
 

ایران مملو از سرمایه‌ است

برچسب ها: وزارت اقتصاد ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.