نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: معتقدان به مذهب شیعه و سنی در استان بوشهر در اوج وحدت در کنار هم زندگی می‌کنند.

وحدت شیعه و سنی در استان بوشهر نمایان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشستی با حضور صد روحانی شیعه و اهل سنت استان بوشهر که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: اختلاف مذهبی در استان بوشهر مبنایی ندارد و من از تمامی مردم و علمای اسلام چه شیعه و چه سنی برای ایجاد و دوام این وحدت تشکر می‌کنم.

وی، وحدت را تجلی توحید و تفرقه را تجلی شرک عنوان کرد و ادامه داد: عامل اقتدار ایران این است که شاکله آن بر اساس قرآن و سنت اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: پیش از انقلاب تنها یک حوزه علمیه شیعه در استان بوشهر وجود داشت و اهل سنت حوزه‌ای نداشتند که با انقلاب اسلامی، هم‌اکنون  ۹حوزه علمیه شیعه و یازده حوزه علمیه سنی در استان فعالیت می‌کنند.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: مساجد اهل سنت هم پیش از انقلاب ۶ مسجد بوده که هم‌اکنون ۱۴۰ مسجد اهل سنت میزبان نمازگزاران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لطفیان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، هم وحدت امروز ایران را رمز بقای نظام دانست که به برکت محبت اهل بیت در قلوب شیعه و سنی کشور حاصل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد احمدی مسئول دفتر نماینده‌ ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر نیز با اشاره به وحدت کم‌نظیر میان شیعه و اهل سنت در استان بوشهر، گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران، این وحدت کلمه الگوی آزادی‌خواهان جهان شده و معارف اسلامی را نشر داده شده است.

همچنین شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت شهر کنگان، وحدت اقوام و مذاهب ایران اسلامی را نمونه‌ای از وحدت واقعی دانست که موجب امنیت در کشور و استان مرزی بوشهر شده است.

در این نشست از فعالان حوزه تقریب مذاهب در استان بوشهر قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

وحدت میان شیعه سنی عامل موفقیت

برچسب ها: دهه فجر ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.