نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بصیرت را سرمایه ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت:این اسلحه ای که در دست نیروهای نظامی اسلامی قرار دارد ابزاری برای جابجاکردن بصیرت ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با فرمانده و کارکنان نیروی هوایی ارتش مستقر در استان به مناسبت بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با بنیان گذار انقلاب اسلامی گفت: بصیرت شاخصه اصلی ارتش اسلام است.

وی بی بصیرتی را بزرگترین آسیب وارده به جهان اسلام عنوان کرد و افزود: هر فردی در هر جایی اگر بصیرت خود را از دست بدهد ارتباطش را با خدا قطع کرده است.

آیت الله سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه در ابتدای تاریخ اسلام عده‌ای تحت عنوان خوارج با بی بصیرتی از اعتلای حق و ابطال باطل باز ماندند، گفت: امروز نیز با انواع شیطنت‌ها و تهدید‌های نظامی دشمنان مواجه هستیم و از سویی دیگر نیز جاذبه‌های نفسانی عده‌ای در داخل همچون خوارج از دایره حق خارج، باطل را انتخاب و دشمنان و آمریکا را بزک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن بار‌ها اعلام کرده که همه گزینه‌ها روی میز است، افزود: این تنها به اکنون برنمی گردد بلکه از همان ابتدای انقلاب تهدید‌های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه انسان همواره در صحنه حق و باطل قرار می‌گیرد و باید انتخاب و ایستادگی کند، گفت: تنها بصیرت است که می‌تواند انسان را در حل مسائل و انتخاب بین حق و باطل راهنمایی کند.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه انسان دارای قدرت تشخیص است و با وجود اراده و بصیرت هر مسئله‌ای هضم می‌شود، افزود: آن روزی که نیروی هوایی با بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بیعت کرد احتمال شکنجه‌ها بسیار بود اما چون حق را تشخیص دادند از هیچ چیز نترسیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرآن کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب ذکر است و تذکر می‌دهد، اظهار کرد: تصور نشود که خدا در کار بندگان مانده است بلکه خداوند همواره انسان‌ها را آزمایش می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است و در برابر آزمایشات الهی نمره می‌گیرد، بیان کرد: هرچه آزمایش‌ها سخت‌تر شود نمره اش نیز بالاتر خواهد رفت.

آیت الله سید علیرضا عبادی تصریح کرد: تکامل در آزمایش‌های الهی است لذا بالاترین مسئله، مسئله بصیرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی قانون اساسی را برگرفته از قرآن دانست و گفت: در متن قانون اساسی هیچ طرحی مبنی بر تعدی و تجاوز به کشور‌های دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: از طرفی در این قانون برگرفته از قرآن بر عدم ظلم پذیری تأکید شده است، بنابراین ظلم نمی‌کنیم و زیر بار ظالم نیز نمی‌رویم.

آیت الله سید علیرضا عبادی به سخنان امام علی (ع) در ارتباط با ارتش اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق فرموده ایشان ارتش اسلام برای سلطه، قدرت، فتح کشور و کشورگشایی نمی‌جنگد بلکه برای هدایت انسان‌ها و جلوگیری از ظلم و مقابله با ظالم و ستمگر می‌جنگد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بنابراین این اسلحه‌ای که در دست نیروی نظامی اسلامی است ابزاری برای جابجاکردن بصیرت‌ها است و این فرهنگ و اندیشه است.

وی خطاب به نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی گفت: شما حافظ ارزش‌های دینی، الهی و انسانی هستید و باید قدر افتخاری که نصیبتان شده را بدانید.

آیت الله سید علیرضا عبادی با تأکید بر اینکه خدا شما را آفریده که خار چشم دشمنان و ستمگران باشید، افزود: شما باید زمینه جهانی را برای اجرای عدالت آماده کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: نفس کشیدن شما عبادت، سرمایه شما بصیرت و هدف شما اعتلای حق و ابطال باطل است.

انتهای پیام/غ

بی بصیرتی بزرگترین آسیب اسلام

برچسب ها: ارتش ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار