رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:در سال ۵۷ تنها ۳۵ درصد زنان کشور باسواد بودند در حالی که امروز نزدیک به ۹۰ درصد زنان باسواد هستند.

حجت الاسلام ملایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در سال ۵۷ تنها ۳۵ درصد زنان کشور باسواد بودند در حالی که امروز نزدیک به ۹۰ درصد زنان باسواد هستند.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌ آموختگان دانشگاهی زن از ۶ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۴۴ درصد رسیده است، افزود: تعداد دانش آموزان دختر از دو میلیون نفر در سال ۵۵ به ۶ میلیون نفر در سال ۹۵ رسید.

حجت الاسلام ملایی گفت:تعداد نهاد‌های مردم‌ نهاد ویژه زنان پیش از انقلاب ۵ مورد بود که امروز بیش از ۲ هزار مورد است، همچنین مشارکت زنان در امور سیاسی از حد ناچیز و غیرقابل‌شمارش در قبل از انقلاب با شایسته‌ سالاری و بر اساس توانایی‌های زنان در دوران پس از انقلاب اسلامی رشد قابل‌ توجهی کرده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد نویسندگان زن از کمتر از ۵۰ نفر در سال ۵۷ به ۸ هزار نفر رسیده است،افزود:پیش از انقلاب اسلامی ناشر زن نداشتیم در حالی که امروز ۷۱۲ ناشر زن‌ داریم.

وی گفت:تعداد طلاب زن از چند ده نفر در پیش از انقلاب به ۸۰ هزار طلبه و ۴۰ هزار دانش‌ آموخته رسیده است.

حجت الاسلام ملایی افزود: پیش از انقلاب اسلامی ۱۲۵ هزار نفر از شاغلین آموزش و پرورش زنان بودند و در حال حاضر حدود ۵۳۲ هزار نفر از شاغلین آموزش و پرورش زن هستند.

انتهای پیام/غ

دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه زنان و خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار