مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه فجر ۶۰ طرح برق رسانی با ۴۱۳ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال اعتبار در استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: ازمجموع ۶۰ طرح برق رسانی در استان، ۱۴ طرح با اعتبار ۱۸۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مربوط به شهرستان بجنورد است.

وی افزود: ۷ طرح در شهرستان شیروان ، ۹ اسفراین، ۵ مانه و سلمقان ، ۶ فاروج، ۸ جاجرم ، ۵ راز و جرگلان و ۶ طرح در شهرستان گرمه است.

صبوری گفت: پیش از سال ۵۷، هیچ نیروگاه برقی در استان وجود نداشت و تنها به صورت پراکنده مولد دیزلی با ۵۰ مگاوات بود، اما هم اکنون هزار و ۱۱۴ مگاوات تنها در شیروان تولید برق داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۴۰ مگاوات برق در استان تولید می‌شود ، افزود: کل برق مصرفی در زمان پیک مصرف ۳۴۰ مگا وات است.

وی با اشارا به اینکه چهار برابر مصرف برق در استان هم اکنون تولید داریم، گفت: ارزش سرمایه گذاری‌های برق در استان تنها در نیروگاه شیروان ۱.۲ میلیارد دلار است.

صبوری افزود: در سال ۵۷، ۴۰ هزار خانوار از شهروندان استان از مزایای انرژی نیروی برق برخوردار بودند که هم اکنون ۳۵۳ هزار خانوار مشترک هستند.

وی تعداد روستا‌های برق دار استان را در سال ۵۷، ۲۵ مورد بر شمرد و گفت: هم اکنون ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۰۷ روستای زیر ۲۰ خانوار برق رسانی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان شاخص برخورداری از برق در استان را ۹۹ ممیز ۹ دهم درصد اعلام کرد.

صبوری در خصوص شاخص تلفات در شبکه توزیع برق بیان کرد: در حال حاضر در این شاخص ۹ درصد هستیم که این شاخص در کشو‌های پیشرفته ۵ درصد است که برای رسیدن به این عدد تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: نرخ خاموشی در سال ۹۶، در کشور به طور متوسط ۶۰۰ دقیقه به ازای هر مشترک بود که در استان نیز ۱۸۴ دقیقه بود.

صبوری افزود: امروز شاخص خاموشی در استان به ازای هر نفر ۱۵۱ دقیقه است که یک پنجم میانگین کشور است.

وی در ادامه اظهار کرد: شرکت برق از مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی استان ۳۴۰ میلیارد ریال مطالبه دارد.

انتهای پیام / ب

تولید هزارو ۴۴۰ مگا وات برق در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.