مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی گفت: در سال جاری با توجه به گرمای هوا میانگین پیک مصرف برق استان ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، علیرضا صبوری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که در حال حاضر شبکه برق صنعت برق استان اعم از تولید ، انتقال ، فوق توزیع و توزیع برق شبکه پایداری است، گفت: در این روزها و ساعات گرم سال علی رغم اینکه رشد مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است ولی شبکه برق در استان دچار مشکل نشده است .

وی افزود: در این مدت میانگین پیک مصرف کشور بین ۳ تا ۳ ممیز ۲ دهم درصد رشد داشته است که این رشد مصرف برق در استان در دوره های اخیر کم سابقه بوده است.

صبوری با اشاره به این که با کاهش نسبی پیک مصرف برق بعد از ۱۵ مرداد در استان شاهد خاموشی برق نباشیم، گفت: جدول زمانبندی خاموشی برق احتمالا تا پایان مرداد در استان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امسال شرکت برق استان تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال از مشترکان صنعتی، دستگاه های اجرایی و مشترکان تجاری و خانگی طلب دارد.

صبوری با بیان این که حدود ۹۰ درصد برق کشور توسط نیرو گاه های مبتنی بر سوخت فسیلی تامین می شود، گفت: نیروگاه های برق آبی هم ۱۰ درصد برق کشور را تولید می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برف استان افزود: متاسفانه از مجموع ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه های آبی در کشور به دلیل کاهش ذخیره آب در پشت سدها عملا در پیک بار امسال فقط ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق می توانیم استفاده کنیم .

وی همچنین میانگین مصرف پیک برق کشور را در سال جاری ۵۷ هزار و ۹۱ مگاوات اعلام کرد که این میزان در استان ۲۷۰ مگاوات است.
مدیرعامل شرکت توزیع برف استان خراسان شمالی کل مصرف برق استان را ۳۴۰ مگا وات بیان کرد و افزود: در سال گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق آبی در مدار داشتیم که با این کاهش مقیاسی حدود ۱۵ تا ۱۷ استان در کشور هم تراز خراسان شمالی با کمبود تولید برق مواجه هستند.

صبوری اظهار کرد: در مجموع متوسط خاموشی در کشور روزی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار مگاوات است که مابقی از محل صرفه جویی تامین می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: با اجرای تغییر ساعات اداری هم اکنون در ۲۰ استان کشور در مجموع طی ساعت ۱۴ که پیک مصرف برق است در کشور ۲ هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق انجام شده است .

وی ساعت پیک مصرف برق را از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ شب بیان کرد.

صبوری با بیان این که ۴۴۵ هزار مشترک برق در استان وجود دارد، افزود: ۸۴ ممیز ۲۵ درصد را مشترکان خانگی ، ۳ ممیز ۵ دهم مشترکان را دستگاه های اجرایی و بک درصد بخش کشاورزی مشترکان اداره برق در استان هستند.


انتهای پیام / ب

صرفه جویی ۲ هزار مگاوات مصرف برق در کشور

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.