به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، این سخن علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد که رفع مشکل بیکاری با نامه نوشتن حل شدنی نیست نیز از نکتههای قابل تاملی است که باور آن هنوز برای بسیاری افراد سخت به نظر میرسد.
وی امروز بار دیگر در مرکز پاسخگویی و ارتباطات مردمی «سامد» حضور یافت و به مشکلات، درخواستها و مطالبات گوناگون مردم در نقاط مختلف استان پاسخ داد.
عمده درخواستها و مطالبات مردمی البته آن گونه که خود استاندار پیش بینی میکرد حول محور اشتغال بود.
استاندار کهگیلویه و ویراحمد با اذعان به وجود چنین معضل و چالش بزرگی در استان، اما در مقابل اصرار و درخواست جوانان و خانوادههایی که مرتب خواهان بکارگیری آنها در نهادهای دولتی بودند، تنها پاسخش جذب از طریق برگزاری آزمون و راههای قانونی بود.
احمدی در عین تکریم و پاسخگویی به مردم، اما راه حل اساسی برای برون رفت از معضل بیکاری در استان را تغییر نوع نگاه و نگرش خانوادهها و جوانان به این مقوله دانست و گفت: باز کردن این گره کور تنها از طریق دولت و مشاغل دولتی باز نمیشود.
بیکاری، اما فصل مشترک، درد عمیق و دغدغه جدی مسئولان و خانوادهها در جای جای این استان و در عین حال خواسته اساسی و نقطه اشتراک در مطالبات مردم این دیار است.
آنگونه که آمارها نشان میدهد کهگیلویه و بویراحمد در یک دهه اخیر از لحاظ بیکاری در ردیف استانهای با بیکاری بالای کشور قرار داشته است.
اکنون این سئوال مطرح است که چگونه یک استان با داشتن ظرفیتهای غنی و بالقوه در حوزههای مختلف و با داشتن حدود تنها یک درصد جمعیت و مساحت جغرافیایی کشور به چنین وضعیتی در بیکاری دچار شده است.
آیا کاهش بیکاری در شرایط کنونی تنها وظیفه دولت و حاکمیت است و قوانین و دستورالعملهای تحمیل شده از بالا به پایین تاکنون درترمیم و بهبود وضعیت موجود بیکاری در این استان کارساز بوده است.
آنگونه که کارشناسان و دست اندرکاران اذعان دارند حل این مسئله بحران زا بیش از آن که نیازمند دستورالعملها و نسخههای واحد در سطح ملی باشد ابتکار، نگاه و رویکردهای بومی و منطقهای میطلبد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین ارتباط مفید و عزتمند مدیران و مسئولان اجرایی با مردم را از مهمترین اهداف سامانه نوین ارتباطی سامد (۱۱۱) دانست و تاکید کرد: دستگاههای مربوطه موظف هستند تا حصول نتیجه نهایی مشکلات و مطالبات درخواستی را پیگیری کنند.
وی همچنین دستورات لازم برای پیگیری و رفع مطالبات مردمی را به فراخور درخواستها و موضوعات مطرح شده توسط آنها به دستگاهها و متولیان مربوطه صادر کرد.
احمدی اظهار داشت: نحوه رسیدگی و جواب همه درخواستها و مشکلات مطرح شده باید در یک بازه زمانی کمتر از یک ماه به استاندار گزارش شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسأله اشتغال از جمله درخواستهای عمده مردمی از طریق این سامانه بود که با توجه به محدودیتها و ضوابط قانونی بهکارگیری نیروها در نهادهای دولتی تنها از طریق برگزاری آزمون رسمی امکان پذیر خواهد بود.
احمدی عنوان کرد: البته توضیح و توجیه لازم در این زمینه نیز به متقاضیان ارائه شد.
وی ابراز داشت: مسائل عمرانی، اجتماعی، طرحهای راکد سرمایه گذاری، مشکلات اقتصادی، ارائه تسهیلات بانکی و تضییع حقوق برخی نیروهای شرکتی و یا قراردادی در برخی دستگاهها از دیگر موضوعات و درخواستهای مطرح شده توسط مردم در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد بود.
انتهای پیام/غ