توسعه شهرستان کهگیلویه نیازمند توجه بیشتر مسولان استانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  جعفر نیکبخت سرپرست فرمانداری کهگیلویه در جلسه شورای اداری  این شهرستان به ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان استانی برای توسعه آن اشاره کرد و گفت:مردم انقلابی شهرستان کهگیلویه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته که با توجه به این مهم ضرورت دارد برای توسعه این شهرستان مسئولان استانی بیش از پیش تلاش کنند.

وی بیکاری را مهمترین معضل پیش روی مردم این شهرستان برشمرد و افزود:این شهرستان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی و دامپروری است که با تدابیر ویژه می‌توان ضمن شکوفایی این ظرفیت‌ها مشکل بیکاری را هم برطرف کرد.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه دارا بودن ۴۷ هزار هکتار اراضی دیم کشاورزی در این شهرستان را گواه این مدعا دانست و گفت:با تامین آب مورد نیاز این اراضی می‌توان تحول شگرفی در شهرستان هم در زمینه اشتغال و هم در بحث رونق اقتصادی آن ایجاد کرد.

نیکبخت طرح آبرسانی دهدشت شرقی و حومه غربی این شهر را از عمده طرح‌های عمرانی در شهرستان کهگیلویه اعلام کرد و ادامه داد:با گذشت چند سال از شروع عملیات اجرایی آنها، اما به علت کمبود اعتبار پیشرفت کاری قابل ملاحظه‌ای ندارند در صورتی که اگر این طرح‌ها تکمیل شوند بیش از ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت انواع محصولات می‌رود.

نیکبخت به کمبود ماشین آلات راهسازی در شهرستان اشار کرد و افزود:شهرستان کهکیلویه در حوزه راه‌های ارتباطی مشکلاتی دارد که با تامین ماشین آلات راهسازی مورد نیاز می‌توان بخش زیادی از مشکلات موجود را رفع کرد.

وی سهم اعتبارات اشتغال روستایی این شهرستان را ۱۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:به علت مشکلات بوجود آمده بین بانک‌های عامل و متقاضیان و نداشتن توانایی تامین وثیقه و ضامن از این مبلغ تاکنون ۷۰ میلیارد ریال آن جذب شده که نیاز است بانک ها‌ی عامل تعامل بیشتری با متقاضیان داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت هم با انتقاد از بی توجهی مسئولان استانی و نداشتن اهتمام برای رفع مشکلات اساسی این شهرستان گفت:نیاز است که مدیران دستگاه‌های اجرایی و در راس آن مجموعه استانداری مطالبات بحق مردم این شهرستان را پیگیری و رفع کنند.

جمشیدی افزود:نیمه کاره ماندن جاده کمربندی سوم شهر دهدشت و فرسوده بودن ماشین آلات آتش نشانی این شهر از جمله مشکلات شهر دهدشت بوده که رفع این مشکلات نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان استانی است.

 انتهای پیام/غ

لزوم توجه به توسعه شهرستان کهگیلویه

 

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.