رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در یاسوج بر نقش تأثیر گذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در حل مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از کارگاه ها، آزمایشگاه‌ها و سایت‌های رایانه‌ای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای پسران و دختران شهریاسوج بازدید کرد .

وی به نقش تأثیر گذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در حل مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور با ۱۱۱  دانشکده و آموزشکده در سراسر کشور و بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو درحال فعالیت است.

وی ادامه داد:دانشگاه فنی و حرفه‌ای ظرفیت بالایی در تربیت نیروی تکنیسین و ماهر صنعت کشور در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها است که در برهه کنونی می‌تواند کمک بزرگی به استان‌های درحال توسعه نظیر کهگیلویه وبویراحمدمحسوب شود.

صالحی عمران با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد دارای دو دانشکده ویژه خانم ها وآقایان با فضای فیزیکی بسیار مطلوب است گفت:دانشکده های استان کمبود تجهیرات دارد که با تخصیص منابع مالی و با کمک استاندار کارگاه های فنی و آزمایشگاهی  همچنین نیروی انسانی تجهیز می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه عهده دار تربیت نیروی انسانی ماهر و با کیفیت است گفت: این دانشگاه سهم عمده ای در بهسازی و بازسازی نیروی انسانی شاغل و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی دارد.

صالحی عمرانی با اشاره به اینکه برنامه های خوبی برای تجهیز کارگاهها و رفا دانشجویان داریم تصریح کرد :هم اکنون 850میلیارد ریال بودجه این دانشگاه است که برای تحقق برنامه ها به 2هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و هم اکنون رایزنی برای تخصیص بودجه در مجلس ادامه دارد.

 

 انتهای پیام/غ

تربیت نیروهای ماهر صنعت کشور در دانشگاه های فنی و حرفه ای

 

برچسب ها: بیکاری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.