با آغاز ایام دهه فجر،کتابخانه ای در منطقه بانه وره کرمانشاه به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه،در مراسم افتتاح کتابخانه بانه وره گفت: امروز در ایام مبارک دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، توفیق این را داریم که  پروژه‌های مختلفی را در شهرستان پاوه به بهره برداری برسانیم.

الهی تبار در ادامه گفت: یکی از این پروژه‌ها، کتابخانه عمومی شهر بانه وره است که با تلاش اداره‌های مسکن و شهر سازی و کتابخانه‌های عمومی  به بهره برداری رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما  این است که فرهنگ کتابخوانی را در استان پایدار کنیم، لازمه این کار هم فعالیت‌های فیزیکی از قبیل  ساخت کتابخانه‌، ایجاد زیرساخت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برای آشنایی مردم با کتاب و کتابخوانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح ساخت کتابخانه برای شهر طرح خوبی بوده است و همچنین جانمایی و ساخت بنا به خوبی انجام شده است، عنوان کرد: امیدوارم که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بتواند تعهدات خود را در جهت توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی استان با حمایت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مرکز و همچنین کمک مسئولین استان را محقق نماید.

 

معصومه حسنی خونسار، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: امروز افتخار این را داریم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کتابخانه دیگری را در منطقه پاوه و اورامانات استان کرمانشاه به بهره برداری برسانیم.

حسنی خونسار در ادامه با اشاره به سفر پر خیر و برکت رهبری به استان کرمانشاه،بیان کرد: کتابخانه عمومی امام شافعی (رضی الله عنه) شهر بانه وره، ۸۶ امین کتابخانه عمومی نهادی استان و ۶ مین کتابخانه عمومی شهرستان پاوه است که این یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در سفر پر خیر و برکت در سال ۱۳۹۰ با اعتباری بالغ بر ۹۵۶ میلیون تومان (۹۰۰ میلیون رهبری و ۵۶ میلیون اعتبار استانی) به تصویب رسید و در زمینی با مساحت ۶۵۰ مترمربع و زیربنای ۲۹۷ مترمربع، امروز به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاوه گفت: شهرستان پاوه امروز دارای ۶ باب کتابخانه عمومی است که که برای هر صدنفر ۳ مترمربع فضای کتابخانه قرار دارد و در حدود ۷.۵ درصد از مردم پاوه (۴۲۰۰ نفر) عضو فعال کتابخانه‌های عمومی میباشند، همچنین منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی بیش از ۸۲۰۰۰ جلد کتاب میباشد که به ازای هر نفر ۱.۵ جلد کتاب موجود است.

پرویز ایده پور، فرماندار پاوه در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی، اما شافعی (رضی الله عنه) برای شهر ۴۰۰۰ نفری بانه وره، از هدایایی است که از سفر پر برکت رهبری است که برای این شهر در نظر گرفته شد و بحمداله  و مورد استقبال مردم  قرار گرفته است.
وی در ادامه گفت: ما از روند کار کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان راضی هستیم و امیدواریم که انشاله این کتابخانه هم یکی دیگر از کتابخانه‌های خوب این شهرستان باشد و مردم از خدمات آن بهره کافی را ببرند.

در پایان ضمن افتتاح این کتابخانه مدیران، مسئولین و عمومی مردم از بخش‌های مختلف کتابخانه بازدید کردند.

 

انتهای پیام/ت

تلاش برای افزایش فرهنگ کتابخوانی،یکی از برنامه های مهم استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.