استاندار سیستان و بلوچستان در برنامه "زنده باد زندگی" از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:از کردستان تا خوزستان و از سیستان و بلوچستان تا خراسان همه جای ایران سرای من است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در برنامه "زنده باد زندگی" از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:از کردستان تا خوزستان و از سیستان و بلوچستان تا خراسان همه جای ایران سرای من است.

علی موهبتی سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین استان‌ها و استراتراژیک‌ترین نقطه کشور است که ۳ درصد جمعیت و یازدهم و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

موهبتی ادامه داد: تمامی نقاط استان دارای فرصت‌ها و مزیت‌های استثنایی و در عین حال مسائل و مشکلات منحصر به فردی نیز است.

وی افزود:استاندار سیستان بلوچستان اضافه کرد: قهر طبیعت و بعضا مدیریت‌های نادرست موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است به عنوان استاندار از شمال تا جنوب از تمام نقاط استان شناخت کامل دارم.

وی افزود:در شرایطی به فرمانداری سراوان رفتم که پیشنهاد پست در استانداری اصفهان را داشتم، اما با علاقمندی و انتخاب خودم به سراوان رفتم و در مدت خدمت در فرمانداری سراوان با مشارکت و همکاری مردمان خوب این شهرستان موفق به راه‌اندازی چهار مرکز آموزش عالی در آن جا شدیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خدمات چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان غیر قابل احصا و شمارش است، اما واقعیت این است که مردم استان ما بیش از نیاز‌های اساسی و امکاناتی از قبیل: راه، آب، بهداشت و ... نیازمند احترام، محبت و اعتماد از سر اعتقاد هستند و این اعتماد است که موجب رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

وی ادامه داد:از زمانی که استان سیستان و بلوچستان شکل گرفت تنها شش شهرستان داشت و اکنون به بیش از ۲۰ شهرستان رسیده که هر یک از این شهرستان‌ها ویژگی‌ها و برجستگی‌های منحصر به فرد و متفاوتی دارد.

موهبتی  با بیان اینکه در حال حاضر همه روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان برق دار هستند،ادامه داد:استان سیستان و بلوچستان دارای ۴۸ شهر و نه هزار و ۵۰۰ نقطه مکان آبادی می‌باشد و بیش از ۵۱ درصد جمعیت آن روستانشین هستند.

وی افزود:سیستان روزی انبار غله کشور و تا قبل از خشکسالی‌های اخیر دریاچه هامون منبع سرشار تامین پروتئین و ماهی مصرفی مردم استان و سایر استان‌های کشور بوده است.

وی ادامه داد:منطقه سیستان با کشت سالیانه بیش از ۵۰ هزار هکتار و تولید انگور یاقوتی و صیفی جات در امر تولید کشور بسیار اثر گذار و نقش آفرین بوده است.

استاندارد اکنون مردم سیستان بر اثر خشکسالی‌های چندساله از نظر اقتصادی در مضیقه و تنگنا قرار دارند و از طرفی طوفان‌های شن که بیش از نیمی از سال ادامه دارد، این مردم صبور و شکیبا را رنج می‌دهد و سیستانی‌ها مرزداران غیور و صبوری هستند که باید مورد توجه دولت و نظام باشند.

موهبتی گفت:قدمت تاریخی سیستان ویژگی منحصر به فردی است که در شهر سوخته با بیش از پنج هزار سال قدمت تاریخی، جراحی مغز و چشم انجام می‌شده حتی در آن زمان لوله کشی آب داشته و به بهشت کاوشگران و باستان شناسان نیز معروف است البته نظیر شهر سوخته سیستان در سراوان، نیکشهر و ایرانشهر هم شهر‌هایی با قدمت تاریخی کهن داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد:مردم سیستان تنها گروهی بودند که علی رغم فشار‌های حاکم زمان؛ صب امیرالمومنین علیه السلام را نکردند و این نشانه ولایتمداری مردمان این سرزمین است.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار