استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام طرح‌های تعریف شده برای توسعه سواحل مکران براساس مطالعات کارشناسی و بلندمدت با پیش نگری، پیش بینی، پیشگیری و نیز با لحاظ کردن رشد جمعیتی آینده شهر چابهار و ترافیک کالای بندر اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،احمدعلی موهبتی در دهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل سیستان و بلوچستان در بندر چابهار اظهار داشت: باید مکان‌هایی در اطراف شهر چابهار برای پسکرانه بندر و موضوعات لجستیک و ارزش افزوده کالا در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: بندر به مثابه هویت، عامل توسعه و محرک چابهار و منطقه است و اثرگذاری زیادی در توسعه تجارت و ترانزیت در آینده دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان سرعت بخشیدن در تصمیم گیری برای نحوه اتصال راه آهن به بندر شهیدبهشتی، ساخت بزرگراه با لحاظ آینده نگری در این حوزه و نیز انجام مطالعات تدقیق طرح ICZM این استان را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های شهرستانی و استانی موظف به همکاری با مشاوران طرح ICZM استانی هستند و می‌بایست در کوتاهترین زمان ممکن و در پاسخگویی به استعلامات اقدام کنند تا در زمان مناسب بتوان از نتایج این طرح مهم در تصمیم گیری‌های مدیریتی بهره گرفت.

موهبتی بیان کرد: به منظور بررسی و ابهام زدایی تمامی طرح‌ها و مطالعات مورد بررسی در نشست ساماندهی و مدیریت سواحل سیستان و بلوچستان می‌بایست ۲ هفته پیش از تشکیل جلسه توسط مشاور طرح به ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه ارسال شود.

رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل سیستان وبلوچستان در خصوص برگزاری همایش روز چابهار در هفتم اسفند ماه سالجاری اشاره کرد و افزود: این مراسم باشکوه با حضور میهمانانی از ۳۵ کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ

طرح‌های توسعه سواحل مکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار