مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر مددجو برای زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس مشرف شدند.

اعزام ۳۰۰ هزار زائر مددجو به حرم مطهر رضوی به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: یکی از فعالیت‌های این نهاد از بدو تاسیس توجه به امور فرهنگی خانواده بوده و انجام کار فرهنگی مبتنی بر مبانی دینی، اسلامی و اهل البیت (ع) مدنظر قرار داشته است.

وی افزود: کمیته امداد به خاطر توجه به محرومان و برآورده کردن آرزوی خیلی از مددجویان به منظور حضور آن‌ها در مشهد مقدس اردو‌های مختلفی را در قالب‌های متنوع برگزار و اعزام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه از ابتدای تاسیس تاکنون سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در قالب اردو‌های مختلف به مشهد مقدس اعزام شدند ادامه داد: از ۳۰۰ هزار زائر نیازمند که از سراسر کشور به مشهد مقدس مشرف شدند ۵۰ درصد آن‌ها با مشارکت وهمکاری آستان قدس رضوی بوده و زمینه بهره مندی از ۹ وعده غذای حضرت برای آن‌ها ایجاد شد.

آسوده به وجود دو مرکز اقامتی این نهاد در مشهد مقدس اشاره و از پذیرش همزمان بیش از هزار زائر مددجو خبر داد و گفت: در ابتدای تاسیس، پذیرش اردوگاه ثامن الائمه (ع) ۳۰۰ نفر بود که این رقم اکنون به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: زائرسرای کرامت اکنون توان پذیرش بیش از ۴۰۰ نفر را دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی فراهم کردن بستر زیارت برای مددجویان را علاوه بر مشهد مقدس شامل قم و عتبات عالیات برشمرد و ادامه داد: در اربعین امسال بیش از ۱۵۰۰ زائر مددجو از کمیته امداد خراسان رضوی رهسپار عتبات عالیات و زیارت امام حسین (ع) شدند.

آسوده با توجه به وجود نیازمندانی که هنوز توفیق زیارت امام رضا (ع) را پیدا نکرده اند از نیکوکاران خواست تا بویژه در شرایط سخت اقتصادی فراهم کننده زمینه زیارت برای خیل عاشقان و دلباختگان ائمه اطهار (ع) باشند.


تحویل ۳۳۲ مسکن مددجویی توسط کمیته امداد خراسان رضوی


محمد رحیم صحراپیما مدیر امورمسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی هم در این باره گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۳۳۲ خانواده مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خانه دار شدند.

وی افزود: برای ساخت این واحد‌های مسکونی ۱۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

مدیر امورمسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه واحد‌های مسکونی مورد بهره برداری در تمام سطح خراسان رضوی پراکنده است ادامه داد: ۲۴۳ باب مسکن روستایی با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۱۲ میلیون تومان و ۸۹ باب مسکن شهری با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان در این ایام به سرپرستان خانوار تحویل شد.

صحراپیما گفت: در ایام الله دهه فجر ۷۸ مورد کلنگ زنی مسکن شهری و روستایی انجام می‌شود که ۷۵ مورد آن روستایی و ۳ مورد شهری است.

وی افزود: ساخت مسکن شهری به طور میانگین برای ۷۵ متر مربع درنظر گرفته می‌شود که تا سقف ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات صورت می‌گیرد.

مدیر امورمسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن روستایی ۶۰ مترمربع تخصیص می‌یابد ادامه داد: در این بخش تا سقف ۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات از منابع داخلی کمیته امداد و بنیاد مسکن اعطا می‌شود.

صحراپیما گفت: در ۱۰ ماهه امسال سه هزار و ۹۲۴ پروژه عمرانی در قالب تعمیرات، خرید و ساخت مسکن شهری و مقاوم سازی مسکن روستایی با اعتبار کلی بیش از ۴۸ میلیارد تومان اجرا شده است.

نیکوکاران برای کمک به مسکن نیازمندان می‌توانند با شماره گیری کد # ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * اقدام کنند.



مددجویان باخرز به سوی خودکفایی و استقلال مالی


رضا جانبی رئیس کمیته امداد باخرزهم در این باره گفت: امسال دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان تحت حمایت این اداره پرداخت شد و برای خانواده‌ها اشتغال ایجاد کرد.

وی با عنوان پرداخت دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات افزود: این میزان تسهیلات در امر تولید و مشاغل کشاورزی، باغداری، دامپروری، صنایع دستی و خدماتی در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد باخرزادامه داد: ۳۰۰ میلیون تومان از منابع داخلی کمیته امداد و دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل بانک‌های عامل در اختیار مددجویان قرار گرفت.

جانبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۳۴ طرح اشتغال زایی در بخش‌های مختلف برای مددجویان کمیته امداد اجرا شده است گفت: اشتغال مهمترین راه توانمندسازی مددجویان برای کاهش وابستگی آنان به مستمری این نهاد است.

وی از برگزاری هشت دوره آموزش فنی و حرفه‌ای و بهره مندی ۲۵۰ نفر از این آموزش‌ها در امسال خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و مشاوره شغلی از دیگر برنامه‌های این نهاد حمایتی در جهت ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار آسیب پذیر در این شهرستان است.

رئیس کمیته امداد باخرز تعهد اشتغال این نهاد در این شهرستان در سال جاری را ۱۹۰ طرح با پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار خواند و ادامه داد: سه میلیارد تومان اعتبار مربوط به تسهیلات روستایی و عشایری است که برای تخصیص این امر نیاز به مشارکت بانک‌ها و به ویژه بانک کشاورزی داریم.

جانبی گفت: ۲۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌های بلاعوض به صورت موردی در بخش‌های درمان، معیشت، تامین لوازم زندگی، و تحصیل به ۷۳۸ مددجو پرداخت شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از دوهزار و ۷۳۵ خانوار با جمعیت بیش از پنج هزار و ۳۲۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد باخرز هستند.
 
انتهای پیام // ف. ک
برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.