مدیرکل فرهنگ و ار شاد اسلامی استان کرمان از برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای جام خلیج فارس از ۲۵ بهمن به میزبانی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در راستای سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی، پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای جام خلیج فارس از ۲۵ بهمن به میزبانی شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از بازی ها، میزبان ۲۵۶ نفر منتخب به همراه ۳۲ نفر دعوت شده از سراسر کشور هستیم، افزود: این دوره از جشنواره با رویکردی جدید و اضافه شدن بخش‌های مختلف، مانند: مسابقات ویژه مدارس و دانش آموزان، جشنواره بازی‌های ایرانی، جنبش ملی، ساخت ابنیه‌های ایران زمین و برنامه‌های متنوع دیگر است.

علیزاده با بیان اینکه در این دوره از مسابقات یک بخش ویژه دانش آموزی در رشته‌های FIFA و PES در نظر گرفته شده است که شرکت کنندگان در مسابقات علاوه بر بخش آزاد (بدون محدودیت سنی) می‌توانند در بخش دانش آموزی نیز شرکت کنند، بیان داشت: شرکت در این بخش منوط به این است که در زمان برگزاری مسابقات، شرکت کنندگان محصل بوده و در هنگام برگزاری مسابقات، کارت دانش آموزی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای جام خلیج فارس همایشی ملی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است که هر سال از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه ملی فرهنگ و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، افزود: ظرفیت بالا و وجود نیرو‌های توانمند در سطح استان کرمان یکی از دلایلی است که مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قبول کرد که پنجمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس در استان کرمان برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در پنجمین دوره، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به عنوان حامی و مالک برند جشنواره، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان ناظر و تایید کننده مسابقات جشنواره و شبکه ملی فرهنگ به عنوان برگزار کننده در جهت نیل به اهداف تعریف شده حضور دارند.

امروز بازی در کشور‌های توسعه یافته به یک صنعت پول ساز تبدیل شده و نقش بازی در افزایش تولید ناخالص کشور‌ها به حدی رسیده است که برنامه‌های ملی برای تولید بازی در کشور‌ها وجود دارد.
انتهای پیام/ی

برگزاری جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار