مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نرخ باسوادی لرستان ۳۷ درصد بود که اکنون این آمار به ۹۳ درصد رسیده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا زینی وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: نرخ پوشش تحصیلی لرستان ۹۸.۵۰ درصد است.

وی افزود: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۲ هزار باب مدرسه در لرستان وجود داشت که اکنون چهار هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سطح استان با ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس درس فعال است.

زینی وند مقدم اظهار داشت: اکنون ۳۵۰ هزار دانش آموز با حضور ۴۲ هزار فرهنگی در سطح استان تحصیل می‌کنند.

نرخ باسوادی لرستان ۹۳ درصد است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۸۱۵ کلاس درس با جمعیت کمتر از میانگین در سطح استان فعال است که از این مجموع ۴۵۶ کلاس درس با زیر پنج دانش آموز تشکیل می‌شود.

وی افزود:در سال جاری ۸۰ طرح آموزشی، پژوهشی، پرورشی، ورزشی با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سطح استان در دست اقدام است که از این مجموع ۶ طرح در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

زینی وند افزود: ۶۰ درصد اعتبار این طرح‌ها تخصیص داده شده و در سال ۹۸ تمام این طرح‌ها تکمیل و به بهره برداری می‌رسند.
وی اظهار داشت: اکنون یک هزار آموزشگاه در سطح استان کد تخریب دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ۲ طرح مهم انقلاب ماندگارو تجلیل از ۳۵۷ فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود: در طرح انقلاب ماندگار تمام دانش آموزان استان در این مسابقه شرکت کرده و ۴۰۰ نفر برگزیده می‌شوند و تا سقف پنج میلیون ریال جوایزی به آن‌ها اعطا می‌شود.

وی اظهار داشت: ۳۵۷ فرهنگی به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب در مناطق و شهرستان‌های استان تجلیل می‌شوند.

زینی وند ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش ابتدایی ۹۸.۴۵ درصد، نرخ پوشش تحصیلی پیش دبستانی ۶۹ درصد و نرخ پوشش تحصیلی مناطق محروم به بالای ۶۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام /د

نرخ باسوادی لرستان ۹۳ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.