پایگاه اینترنتی امریکن کانسروتیو نوشت تجاهل سرسختانه رئیس‌جمهور آمریکا در قبال مسائل مختلف، برای سیاست‌ها و منافع این کشور پیامد‌های جدی به دنبال دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی امریکن کانسروتیو در گزارشی تحت عنوان «تجاهل سرسختانه ترامپ در برابر شواهد مغایر با نقطه نظرات و سیاست‌های خود» نوشت: فقدان آگاهی و درک نومیدکننده ترامپ از مسائل اساسی همواره یکی از بزرگترین نقاط ضعف رئیس جمهور آمریکا به شمار می‌رود ولی مشکل اصلی حتی از این هم بدتر است.

در این مطلب آمده است: بر اساس گزارش‌های دریافتی از کاخ سفید، ترامپ سرسختانه در برابر شواهد و اطلاعاتی که به مذاق وی خوشایند نباشد تجاهل می‌ورزد و بر دیدگاه‌های اشتباه خود در خصصو طیف گسترده‌ای از مسائل پافشاری می‌کند تا جایی که تنها مقاماتی می‌توانند به خدمت زیر دست وی ادامه دهند که قادر باشند دست به کاری نزنند که ترامپ را عصبانی کند. نکته این نیست هر آنچه نهاد‌های اطلاعاتی می‌گویند درست از آب در می‌آید، بلکه مسئله این است وقتی همگان تاکید دارند که سیاست‌های ترامپ موفقیت‌آمیز نبوده است، وی با نادیده گرفتن حقایق خیلی راحت بر موفقیت‌آمیز بودن سیاست‌ها و عملکرد خود تاکید می‌کند.

 این تجاهل سرسختانه برای سیاست‌های آمریکا و منافع این کشور و نیز برای روابط با دیگر کشور‌ها پیامد‌های جدی به دنبال دارد. یکی از این پیامد‌ها تصمیم ترامپ درباره خروج از توافق هسته‌ای ایران بود؛ زیرا رئیس جمهور با وجودی که همه شواهد نشان می‌داد ایرانی‌ها از همان ابتدا به مفاد توافق هسته‌ای پایبندبوده‌اند، وی به غلط فکر می‌کرد ایران به برجام پایبند نیست.

دونالد ترامپ توافق هسته‌ای را وحشتناک خواند و از بررسی شواهدی که ثابت می‌کرد مخالفت‌های وی بی‌پایه و اساس است، خودداری می‌ورزید. وی در عین حال تصور می‌کرد در خصوص خلع سلاح کره شمالی به پیشرفت‌های شگرفی دست پیدا کرده است؛ زیرا دوست داشت تصور کند واقعیت همین است.

پذیرش ادعا‌های رسمی بدون محک زدن و آزمایش و بررسی دقیق آن‌ها کاری خطرناک است. متاسفانه ترامپ همه شواهدی که ادعا‌های رسمی وی را درباره توافق هسته‌ای، کره شمالی و بسیاری چیز‌های دیگر نقض می‌کند، رد می‌کند و به این خاطر این کار را انجام می‌دهد که شواهد ثابت می‌کند ادعا‌های وی دروغ بوده است.

در این میان حتی مسئله موافقت یا مخالفت با سیاست‌های رئیس جمهور نیست. رئیس جمهور مسائل را مطرح یا دروغ‌هایی را که دیگران به وی گفته اند تکرار می‌کند و آنگاه از همین اطلاعات جعلی و آشغالی برای دفاع از سیاست‌هایی که با عقل جور در نمی‌آیند استفاده می‌کند. این عملا برای ترامپ غیر ممکن است که وقتی یک سیاست با شکست روبرو می‌شود، از آن درس بگیرد یا رویه خود را تغییر دهد، چون نمی‌خواهد یا نمی‌تواند اطلاعات جدیدی را که ثابت نمی‌کند تصمیمات وی تا چه اندازه هوشمندانه وموثر بوده‌اند به راحتی بپذیرد.

در انتهای این مطلب آمده است: خوداری از گوش دادن به دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مخالف و اکراه از بررسی شواهد متناقض از جمله بزرگترین نقاط ضعف و اشتباهات بدترین رئیس جمهور‌های ما بوده است و پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده باز هم شاهد اتخاذ تصمیمات به مراتب وحشتناک‌تر از تصمیمات قبل هم خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، دونالد تامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار