مجلس سنای آمریکا با ۷۰ رأی موافق در برابر ۲۶ رأی مخالف به یک متمم غیرالزام‌آور رأی داد که از ترامپ می‌خواهد در تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه و افغانستان تجدیدنظر کند.

سنای آمریکا با تصمیم ترامپ بمنی بر خروج از سوریه مخالفت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای آمریکا با ۷۰ رأی موافق در برابر ۲۶ رأی مخالف به یک متمم غیرالزام‌آور رأی داد که از ترامپ می‌خواهد در تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه و افغانستان تجدیدنظر کند.

در این رای گیری که پیش‌نویس آن توسط میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا تهیه شده بود مجلس سنا با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان مخالفت کرد.

در این متمم تصریح شده که برداشت مجلس سنا این است که گروه‌های افراطی در دو کشور تهدیدی جدی علیه ایالات متحده به شمار می‌روند.

دونالد ترامپ ۲۸ آذرماه با اعلام اینکه مأموریت ادعایی نظامیان آمریکایی در شکست داعش به پایان رسیده از قصد خود برای خارک کردن آن‌ها از خاک سوریه خبر داد.

بعد از اعلام این خبر، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و برت مک‌گورک، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به ضدداعش، از سمت خود استعفا کرده‌اند.

نزدیکان ترامپ به محوریت جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پامپئو هم تحرکاتی را برای منصرف کردن ترامپ از این تصمیم آغاز کرده‌اند.

در متممی که بامداد سه‌شنبه در سنا به تصویب رسید ادعا شده خروج شتابزده از سوریه می‌تواند باعث بی‌ثباتی در منطقه شده و به ایجاد خلایی منجر شود که ایران یا روسیه آن را پر می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار