معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت:یک مورد سد زیرزمینی در دست اجرا داریم که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است.

اختصاص بیش از26 میلیارد تومان به طرح های آبخیزداری خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود روشندل معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: بر اساس مطالعات حوزه‌های آبخیز در سطح خراسان رضوی با این اعتبار و مشارکت مردم در ۲۹ شهرستان استان در قالب ۵۶ حوزه آبخیز فعالیت‌های متفاوتی مثل عملیات مکانیکی و بیولوژیک و تهیه نقشه کاداستر در سطح ۸ هزار هکتار انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: در بحث عملیات مکانیکی آبخیز‌داری و آبخوان داری، از اعتبارات ذکر شده، ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای این موضوع اختصاص پیدا کرده که تاکنون ۶۴ قرارداد با شرکت‌های ذی صلاح منعقد کرده‌ایم و ۲۷ مورد بند خاکی، ۷ مورد پخش سیلاب و ۳۵ مورد بند سنگی و یک مورد سد زیرزمینی در دست اجرا داریم که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
 
روشندل مساحت عرصه‌های استان را بیش از ۱۱ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: ۸ میلیون هکتار آن عرصه‌های قابل اجرای طرح‌های آبخیزداری است که تاکنون با توجه به اعتبارات تخصیصی ۲ میلیون و ۳۰۰ هکتار آن مطالعات آبخیزداری آن انجام شده است و از این میزان یک میلیون و ۳۰۰ هکتار آن به مرحله اجرا در آمده است.
 
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: از ۸۵ حوزه در استان ۲۵۰ هزار هکتار آن با مشارکت مردم مطالعات آبخیزداری آن انجام شده است که از این میزان ۱۰ حوزه آن به مرحله اجرا در آمده است.
 
انتهای پیام// د.ف
 

مساحت عرصه‌های استان بیش از ۱۱ میلیون هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.