مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان، القای شیوه های سنتی را آفت نهضت آموزشی دانست.

القای شیوه های سنتی، آفت نهضت آموزشی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم نعیمی، مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در گردهمایی مدیران متوسطه دوم‌، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: القای شیوه های سنتی، آفت نهضت آموزشی است که فرصت بهره مندی از ظرفیت های والای علمی را از بین می برد.

وی در ادامه پیدایی نظام آموزشی برمبنای تخصص و تعهد را دستاوردی نافذ دانست و افزود: در چنین روندی زمینه اجرای موثر منطقی ترین تصمیمات و انتخاب های آگاهانه میسر می شود.

نعیمی در ادامه با بیان آسیب های سوق دادن جامعه به شیوه و فنون قدیمی و نادیده گرفتن اصول و قواعد علمی تصریح کرد: بینش و دانش عمیق، تشخیص ابعاد و بکارگیری اندیشه صواب می تواند نوید چشم انداز امیدبخش تری را به همراه داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در پایان‌ از کاوش مدبرانه، بازنگری واقع بینانه و مساعدت فکری به عنوان عناصر متشکله و چهارچوب های سیستم موفق آموزشی نام برد و اذعان داشت: جهت تغییر بنیادی در نظام آموزش و پرورش و دست یافتن به دیدگاه جامع سیستمی می بایست با اتخاذ تصمیمات علمی و داشتن رویه ای با قابلیت تعمیم به سایر بخش های نظام، مقدمات شکل گیری آموزش و پرورشی پیش رو فراهم شود.

در ادامه مسعود مرمزی، معاونت آموزش متوسطه بر اهمیت پایه دوازدهم تاکید کرد و خواستار توجه و برنامه ریزی دقیق در این باره شد.

وی ضمن اشاره به پایان امتحانات نوبت اول، شناسایی معضلات و کاستی های آموزشی و تدوین برنامه ای اثربخش جهت نیل به اهداف را از اولویت های مهم دانست .

مرمزی با بیان اهمیت مشاوره افزود: برگزاری همایش های مشاوره ای ویژه والدین و دانش آموزان از راهکارهای مثمرثمر و سازنده خواهد بود.

انتهای پیام/گ

لزوم بکارگیری شیوه های نوین آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.