آیت‌الله حسینی بوشهری گفت:باید بزرگداشت دهه فجر در این شهر به گونه‌ای باشد که برای شهر‌های دیگر کشور الگو شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری  امام جمعه قم ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه فجر استان قم در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال یک سال استثنائی برای انقلاب است، چهل سالگی سن کمال، بلوغ و شایستگی است، رسول اکرم (ص) در سن ۴۰ سالگی به رسالت مبعوث شد.

امام جمعه قم ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاورد‌های زیادی را در کشور و استان قم داشته است، البته نباید این دستاورد‌ها را در دستاورد‌های مادی خلاصه کرد، گرچه که دستاورد‌های مادی همچون پیشرفت در علومی همچون نانو دارای اهمیت زیادی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی امسال نه در شرایط عادی بلکه در مسیری پر از موانع به چهل سالگی می‌رسد، رهبر معظم انقلاب با تدبیر و حکمت این موانع را از سر راه انقلاب برداشتند و با وجود توطئه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی عظمت خودش را به رخ دنیا می‌کشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری شهر قم را خاستگاه انقلاب اسلامی دانست وافزود: باید بزرگداشت دهه فجر در این شهر به گونه‌ای باشد که برای شهر‌های دیگر کشور الگو شود.

امام جمعه قم یادآورشد: رهبر معظم انقلاب نگرانی خود را در خصوص فاصله گرفتن شهر قم از یک شهر با تراز اسلامی و انقلابی مطرح کردند و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این دغدغه مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: اقدامات دستگاه‌های استان قم برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قابل تقدیر است و از جمله این اقدامات برگزاری نمایشگاه دهه فجر در مصلی قدس است.

آیت‌الله حسینی بوشهری مسیر حرکت رژیم طاغوت را به سمت بی دینی دانست وعنوان کرد: به برکت انقلاب فضای کشور به معنویت عطرآگین شد.

امام جمعه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی تکیه گاه آزادگان جهان است و دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید هر چه که در اختیار دارند، را برای بزرگداشت انقلاب به صحنه بیاورند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گرایش افراد زیادی در کشور‌های مختلف جهان به مکتب تشیع بودیم، کسانی که در خارج از کشور، انقلاب اسلامی را رصد می‌کنند، بیش از ما تاثیر انقلاب را می‌دانند، ما همچون ماهی در دریا، قدر آب را نمی‌دانیم.

انتهای پیام/ح

جامعه مدرسین دغدغه‌های رهبری درباره قم را پیگیری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار