مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: پیش از انقلاب حدود ۱۷۳ اثر در فهرست آثار ملی، اما امروز ۳ هزار اثر ملی در فارس به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد:  پیش از انقلاب حدود ۱۷۳ اثر در فهرست آثار ملی، اما طی ۴۰ سال پس از انقلاب، ۳ هزار اثر ملی در فارس به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تنها یک اثر شامل مجموعه تخت جمشید به ثبت جهانی رسیده بود، اظهار کرد: طی ۴۰ سال پس از انقلاب، ۱۲ اثر در استان فارس به ثبت جهانی رسیده است.

امیری افزود: در خصوص هتل آپارتمان‌ها، هتل‌ها و تاسیسات گردشگری اقدامات مانند راه اندازی ۹۰ اقامتگاه بومگردی در استان و بیش از ۲۰ هزار تخت اقامتی داشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران افکار عمومی نسبت به میراث فرهنگی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: امروزه اکثر مردم خود را در حفظ و نهگداری از آثار تاریخی موظف و مسئول می‌دانند.

امیری در خصوص صنایع دستی استان فارس بیان کرد: در این حوزه فعالیت‌های خوبی همچون بیمه هنرمندان، راه اندازی و رشد کارگاه‌های صنایع دستی، ثبت شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت و همچنین در آینده شهر فیروزآباد به عنوان شهر گبه و شهر شیراز به عنوان شهر صنایع دستی خواهیم داشت.

انتهای پیام/چ

اقدامات میراث فرهنگی در ۴۰ سال پس از انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار