رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مجازات‌های جایگزین باید با ارائه خدمات عمومی رایگان که اثربخشی نیز دارد رخ دهد.

ضرورت کاهش جمعیت کیفری با انجام مجازات‌های جایگزینبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در مراسم دیدار چهره به چهره مسولان قضایی، مدیران سازمان‌های تابعه و کلیه قضات استان که به مناسبت ایام الله دهه فجر با زندانیان مرکز استان برگزار شد، با بیان اینکه امروز در حالی جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم که این انقلاب به برکت خون پاک شهدا حاصل شده است، گفت: ما وارثان انقلاب اسلامی هستیم و در این راه نباید اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراموش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تأکید بر اینکه همه باید انقلابی باشندو در این راستا قوه قضائیه باید ۱۰۰ درصد انقلابی باشد، تصریح کرد: همه بایستی دست به دست هم برای پیشرفت نظام و انقلاب تلاش کنند.

رییس شورای قضایی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه دهه فجر چهل سالگی بایستی باشکوه برگزار شود، افزود: قوه قضائیه یکی از ارکان جمهوری اسلامی است پس باید جشن‌های دهه فجر باشکوه‌تر برگزار گردد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در دهه فجر باید نسبت به آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق قضایی خود اقدام شود، گفت: این امر می‌توانند در مجامع عمومی از جمله تریبون‌های نماز جمعه و مساجد رخ دهد.

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه وقتی صحبت از کاهش جمعیت کیفری زندان می‌شود منظور این نیست که با قانون‌شکنان برخورد نشود، بلکه از کلیه قضات انتظار داریم که قانون را دقیق اجرا کنند، گفت: نباید هیچ عملی بدون مکافات و هیچ ارتکابی بدون مجازات باقی بماند.

وی همچنین از کاهش آمار زندانیان مهریه خبر داد و گفت: طی چهار ماه گذشته آمار زندانیان ۱۳۳ نفر بود که امروز این آمار به زیر ۳۵ نفر رسیده است.

 حجت‌الاسلام  صادقی نیارکی با بیان اینکه برای اصلاح جامعه باید با جرائم مهم برخورد شود و اگر جرائم کم اهمیت است آن‌ها را به زندان نفرستیم گفت: اینطور برخورد‌ها چیزی را حل نخواهد کرد.

وی به برنامه‌های اعمالی در زمینه کاهش جمعیت کیفری با انجام مجازات‌های جایگزین حبس خبر داد و افزود: مجازات‌های جایگزین باید با ارائه خدمات عمومی رایگان که اثربخشی نیز دارد رخ دهد.

صادقی‌نیارکی همچنین به استفاده از پابند الکترونیکی اشاره کرد و گفت: استان زنجان در این زمینه دیرهنگام وارد عمل شد در صورتی که ما در این زمینه ظرفیت‌های خوبی داریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون به دو نفر از محکومان در استان پابند الکترونیکی نصب شده که باید این آمار تا پایان سال به ۵۰ نفر برسد.
 

انتهای پیام/ن
 

کاهش آمار زندانیان مهریه در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.