تعدادی از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شده‌اند که چین با کمک دانشجویان خود که در آمریکا تحصیل می‌کنند، به جاسوسی از این کشور می‌پردازد.

ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره جاسوسی پکن از واشنگتن با استفاده از دانشجویانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، تعدادی از مقامات اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده‌اند که چین از دانشجویان خود در آمریکا برای سرقت اطلاعات و جاسوسی از این کشور استفاده می‌کند.

تعدادی از مقامات سابق و کنونی وزارت اطلاعات آمریکا و کارشناسان و قانونگذاران در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده‌اند که پکن جاسوس‌هایی را در میان ۳۵۰۰۰۰ دانشجویی که هر ساله برای تحصیل به آمریکا می‌روند، به این کشور می‌فرستد تا صنعت آمریکا را تضعیف و از آن جاسوسی کنند.

چندین مقام سابق آمریکایی اعلام کردند سازمان‌های قانونی و آژانس‌های اطلاعاتی این کشور در چند دهه گذشته هشدار داده‌اند که دانشگاه‌ها می‌توانند هدف سازمان‌های اطلاعاتی خارجی قرار بگیرند و آن‌ها با استفاده از دانشجویان و کارکنان این دانشگاه‌ها می‌توانند به سرقت فناوری و استخدام جاسوس‌های غیرنظامی چینی که در آمریکا زندگی می‌کنند، بپردازند.

«ویلیام اوانینا» رئیس مرکز امنیت و مبارزه با جاسوسی آمریکا در ماه آوریل سال گذشته میلادی اعلام کرد: ما هر ساله به ۳۵۰۰۰۰ دانشجوی چینی اجازه می‌دهیم به اینجا بیایند. این رقم زیادی است. ما سیاست روادید لیبرالی برای آن‌ها داریم. ۹۹.۹ درصد این دانشجویان به صورت قانونی در آمریکا هستند و تحقیقات فوق العاده‌ای هم انجام داده و به اقتصاد جهان کمک به سزایی می‌کنند.

وی در ادامه مدعی شد اما این یک ابزار است که بوسیله دولت چین برای تسهیل فعالیت‌های نابکارانه‌اش در آمریکا استفاده می‌شود.

بنابر اعلام این مقامات، وزارت امور خارجه آمریکا در نظر دارد برای حل این مشکل، دریافت روادید را برای متقاضیان تحصیل در آمریکا دشوارتر کند. این درحالی است که دولت چین این موضوع را تکذیب کرده  است که از دانشجویان چینی برای جاسوسی در آمریکا استفاده می‌کند.

دولت آمریکا تاکنون بار‌ها بدون داشتن سندی معتبر کشور‌های مختلف از جمله روسیه و چین را به جاسوسی از این کشور متهم کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار