ملی پوش بوکس کشورمان گفت: سیاست گذاری فدراسیون مبنی بر تشکیل ۲ تیم ملی باعث رقابت و انگیزه بیشتر بین ملی پوشان می شود.

احمدی صفا: تشکیل دو تیم ملی در بوکس باعث رقابت بیشتر می شود امید احمدی صفا ملی پوش بوکس ایران در گفت و گو خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری اردو های تیم ملی بیان کرد: شرایط اردو‌های تیم ملی بوکس همچنان مانند قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا است و تنها تفاوت ایجاد شده در تیم تشکیل تیم الف و ب است. تیم الف زیر ۲۳ سال و تیم ب بالای ۲۳ سال است. به احتمال بسیار بالا تیم ملی در تورنمنت بین المللی چابهار نیز با دو تیم به این مسابقه اعزام شود. پس از قهرمانی کشور ۳ دوره اردو برای تیم ملی بوکس برگزار شد و یک هفته پس از آن بازیکنان در انتخابی تیم ملی شرکت کردند و ۴ نفر اول هر وزن به تیم ملی دعوت شدند. در این دوره سیاست گذاری خوبی از سوی فدراسیون انجام شد تا نفرات اول در قهرمانی کشور به اولین تورنمنت یعنی مجارستان اعزام شوند. مطمئنا با این سیاست گذاری از سال‌های دیگر سطح رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور افزایش پیدا خواهد کرد چرا که بازیکنان می‌دانند که کسب مقام اول باعث اعزام بازیکنان به تورنمنت‌های خارجی می‌شود.

تیم های ملی الف و ب با یکدیگر تمرین می کنند

او درباره تشکیل دو تیم ملی گفت: زمانی حواشی ایجاد می‌شود که سرمربی تیم ملی بیش از یک نفر باشد و در حال حاضر سرمربی همان اکبر احدی است وفقط کادر فنی تیم ملی افزایش یافته است و مربیان در حال تمرین با بازیکنان تیم هستند. همچنین ۲ تیم الف و ب هم برای مبارزه با یکدیگر تمرین می‌کنند. تمرینات ۹ بازیکن اعزامی به مجارستان با سایر بازیکنان تفاوت دارد چرا که ما باید زودتر به آمادگی‌های لازم برای شرکت در رقابت‌ها را کسب کنیم. وجود دو تیم ملی باعث انگیزه و رقابت بین ملی پوشان می‌شود تا خود را به کادر فنی و سرمربی تیم ملی بوکس ثابت کنند. ما همین الان در تیم ملی نیز نفرات بهتری در تیم ملی داریم که در انتخابی پیروزی رسیدند. اما در نهایت، چون مدال کشور مهم بود نفرات اول به مجارستان اعزام می‌شوند.

با تصمیم کادرفنی در یک وزن بالاتر به رقابت می پردازم

او درباره حذف وزن ۴۹ کیلوگرم از المپیک گفت: من امسال به دلیل حضور پی در پی در ۵ مسابقه وزن زیادی کم کردم که با تصمیم کادر فنی قرار بر این شد که در قهرمانی کشور در ۵۲ کیلوگرم  یک وزن بالاتر به رقابت بپردازم  تا انرژی از دست رفته ام باز گردد. همچنین حذف وزن ۴۹ کیلوگرم  برای کسب سهمیه المپیک اجرایی می‌شود و من در آنجا در وزن ۵۲ کیلوگرم به رقابت می‌پردازم.

سطح رقابت های مجارستان بسیار دشوار بود

او درباره سطح رقابت تورنمنت مجارستان اظهار کرد: از سایر بازیکنان مانند احسان روزبهانی و علی مظاهری که قبلا در این رقابت‌ها شرکت داشتند درباره رقابت‌های مجارستان سوال پرسیدیم که آن‌ها  سطح این رقابت را دشوار بیان کردند. در این تورنمنت کشور کوبا و دو تیم از مجارستان شرکت خواهند داشت. این مسابقات یک تلنگر خوبی است تا بازیکنان سطح خود را  در مبارزات بوکس بسنجند. نمی‌توانم پیش بینی کنم که چه نتیجه‌ای کسب می‌کنم چرا که به آمادگی کامل نرسیده ایم.

احمدی صفا در پایان درباره تورنمنت بین المکللی چابهار بیان کرد: زمانی که تورنمنت‌های بین المللی همچون چابهار در داخل ایران برگزار می‌شود  توجه سایر کشور‌ها به ایران جلب می‌شود. اولین باری است که در ایران تورنمنتی برگزار می‌شود و جایزه آن نقدی پرداخت می‌شود. همچنین تیم‌های بسیار قوی نیز شرکت می‌کنند. من از تمام حمایت‌هایی  که فدراسیون از تیم ملی بوکس می‌کند تشکر می‌کنند و امیدوارم بتوانیم در ادامه نتایج قابل قبولی کسب کنیم. همچنین امیدوارم اهالی بوکس آرامش نسبی به جود آمده را از بین نبرند تا تیم ملی بتواند با تمرکز برنامه‌های خود را پیش ببرد.


بیشتربخوانید:

احدی: رقابت‌های قهرمانی بوکس ارتش پشتوانه تیم ملی است

معرفی برترین‌های بوکس ارتش کشور

گل محمدی: سرمایه گذاری در بوکس ارتش، بیشترین سود را برای تیم ملی دارد


انتهای پیام/

اظهارات احمدی صفا درباره تیم ملی بوکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار