زلمی خلیلزاد گفت: افراد شکاک با عجله درباره مذاکرات صلح مرتکب پیش داوری شدند گویا که با طالبان به توافق کامل رسیدیم در حالی که چنین نیست.

کنایه خلیلزاد به اشرف غنی درباره صلح با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی مذاکرات اخیر زلمی خلیلزاد با طالبان در قطر، مقامات افغانستان در روزهای اخیر بارها از توافق پنهانی آمریکا با طالبان ابراز نگرانی کرده اند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان چند روز پیش اعلام کرد که از تجربه داکتر نجیب، رئیس جمهور اسبق این کشور آگاهی دارد و می‌داند که چگونه فریب خورد و سازمان ملل به او تضمین صلح داد اما به فاجعه انجامید.

وی همچنین با انتقاد از مذاکرات اخیر آمریکا با طالبان در قطر گفته بود که صلح پشت درهای بسته توسط یک اقلیت نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور افغانستان گفته است: افراد شکاک با عجله درباره مذاکرات صلح مرتکب پیش داوری شدند گویا که با طالبان به توافق کامل رسیدیم در حالی که چنین نیست.

وی افزود: ما تنها درباره مبارزه با تروریسم و خروج نیروهای آمریکایی در مذاکره با طالبان پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما موضوعات حیاتی مانند مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس هنوز باقی مانده‌ است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.