رویترز اعلام کرد:

نهایی شدن توافقات آمریکا و طالبان/ ناتو تا ۱۸ ماه آینده افغانستان را ترک می کند

برخی منابع خبری از نهایی شدن توافقات میان آمریکا و طالبان پس از چهار دوره مذاکره خبر دادند.

نهایی شدن توافقات آمریکا و طالبان/ ناتو تا ۱۸ ماه آینده افغانستان را ترک می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری از نهایی شدن توافقات میان آمریکا و طالبان پس از چهار دوره مذاکره خبر دادند.

نمایندگان آمریکا و طالبان در دور اخیر مذاکرات خود که به میزبانی قطر برگزار شد به توافقاتی دست یافته اند؛ خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که این توافقات شامل امتیازاتی از هر دو جانب می باشد.

بر اساس گزارشات، طرفین توافق کرده اند که نیروهای خارجی ظرف ۱۸ ماه افغانستان را ترک نمایند.

قرار است به زودی توافقات دو طرف در یک بیانیه مشترک اعلام شود.

پیشتر نیز گزارش هایی منتشر شد که نمایندگان آمریکا پذیرفته اند نیروهای خود را از افغانستان خارج ‎کنند و گروه طالبان هم توافق کرده‌ که جلو حملات القاعده و گروه تروریستی داعش را علیه نیروهای خارجی مستقر در افغانستان بگیرد.

طولانی شدن این دور مذاکرات که ابتدا قرار بود برای دو روز ادامه یابد، انتظارات در مورد دست یافتن به یک توافق را افزایش داده است، اما گروه طالبان تاکنون حاضر نیست در مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان شرکت کنند.

از سوی دیگر، مقامات افغانستان تاکید کرده اند که مذاکرات آمریکا با طالبان بدون حضور دولت این کشور نتیجه بخش نخواهد بود.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و رئیس هیات مذاکره کننده با طالبان راهی کابل شده تا جزئیات این مذاکرات را با مقام های دولت افغانستان در میان بگذارد.

از سوی دیگر، منابعی در دولت افغانستان اعلام کرده اند که معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی این کشور برای رایزنی درباره صلح، روز گذشته عازم قطر شده است.

گفتنی است که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که تصمیم گیری در مورد خروج از افغانستان و سوریه را به کنگره این کشور واگذار کرده و اگر آنها بی‌توجهی کنند، جنگ در این دو کشور را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار