موانع و مشکلاتی بر سر راه یکی از بزرگترین صنایع پیشرو در کشور یعنی صنعت نساجی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در بازدید از شرکت ریسندگی استان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، پایداری و پویایی صنایع را ضروری دانست و گفت: صنعت نساجی یکی از صنایع پیشرو و بزرگ کشور محسوب می‌شود، اما با وجود مزیت‌های بی‌شماری که در رشد و تحول اقتصادی دارد؛ بسیاری از واحد‌های نساجی در حال حاضر با حداقل ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

وی صنعت نساجی در گیلان را دارای قدمتی طولانی و یکی از مهمترین بخش‌های اشتغالزا عنوان کرد و افزود: این صنعت ریشه دار در کشور‌های توسعه یافته در میان نیاز‌های اساسی اقتصادی در درجه سوم اهمیت پس از موادغذایی و مسکن قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین میزان سرمایه گذاری ارزی برای ایجاد یک شغل در صنعت نساجی در مقایسه با دیگر صنایع را بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: رشد صنعت نساجی مورد توجه جدی است و تسهیلات سرمایه در گردش برای این صنعت در نظر گرفته می‌شود.

دلق پوش افزود: وجود مدیران با تجربه و متخصص در شرکت ریسندگی گیلان، وجود بازار‌های رو به رشد داخلی و منطقه‌ای می‌تواند تحریم‌های اقتصادی را خنثی کند.

انتهای پیام/اص

صنعت نساجی با مشکلاتی روبرو است

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.