مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از شناسایی و معدوم کردن ۸۰۰ قطعه مرغ مبتلا به آنفلوآنزای مرغی در روستای حاج حسن میاندوآب خبر داد.

کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: به دنبال تلفات مشکوک تعدادی از ماکیان در روستای حاج حسن میاندوآب، ۸۰۰ قطعه مرغ مبتلا به  بیماری  آنفلوآنزای مرغی شناسایی و معدوم شدند.
 
وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شیوع این بیماری در بین طیور این روستا به ورود یک قطعه مرغ آلوده به آنفلوآنزای مرغی توسط یکی از روستائیان اتفاق افتاده است.
 
داهیم اضافه کرد: طیور معدوم شده به روش بهداشتی و با حضور اکیپ‌های سازمان دامپزشکی استان دفن شدند و در این روش ترانشه‌های عمیقی در زمین حفر و با آهک پاشی پیش و پس از دفن لاشه‌ها احتمال هر گونه انتشار آلودگی را به صفر می‌رسانیم و عوامل و تجهیزات دخیل در امر نیز مورد گندزدایی قرار می‌گیرند.
 
وی با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۳۰۰۴ نمونه برداری جهت مراقبت وپایش از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع صنعتی مرغ مادر، تالاب‌ها و زیستگاه‌های استان انجام شد افزود:خوشبختانه موارد ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دلیل پایش‌ها ومراقبت‌هایی که صورت می‌گیرد در مرغداری‌های صنعتی مشاهده نمیشود و این بیماری عمدتا در طیور روستایی به دلیل نبود ساماندهی در خرید وفروش مرغ‌های روستایی اتفاق می‌افتد.
 
داهیم افزود: برای ساماندهی توزیع مرغ‌های روستایی در استان اقدام به تشکیل کمیته ممیزی وساماندهی طیور رنگی و روستایی در استان کردیم.
 
مدیر کل دامپزشکی استان افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان دامپزشکی وجهادکشاورزی استان است و ماموریت آن ساماندهی و صدور مجوز در زمینه توزیع طیور روستایی است.
 
انتهای پیام/م
 

معدوم سازی مرغ های الوده در میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.