روزنامه دی ولت گزارش داد با توجه به افزایش تقاضای اروپا برای گاز طبیعی، روسیه به اصلی‌ترین تامین‌کننده گاز این قاره تبدیل می‌شود.

روسیه به تامین کننده اصلی تقاضای روبه رشد گاز اروپا تبدیل می‌شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه «دی ولت» آلمان در مطلبی با اشاره به کاهش میزان ذخایر گاز طبیعی در اروپا و تقاضای رو به رشد این قاره در بخش انرژی، اعلام کرد روسیه به تامین کننده اصلی گاز این قاره تبدیل می‌شود.

بنا به گزارش دی ولت میزان تولید گاز اروپا در سال ۲۰۱۷ با سه درصد کاهش روبرو بود و به ۱۲۸ میلیارد متر مکعب رسید.  روزنامه دی ولت نوشت: اگرچه ذخایر جدیدی در رومانی و دانمارک به بهره برداری می‌رسد، میزان گاز تولیدی انگلیس و هلند، به عنوان بزرگترین صادرکنندگان گاز اروپا در سال ۲۰۱۷ رو به کاهش گذاشت.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت از سال ۲۰۱۴ و به دلیل رشد اقتصادی و افزایش استفاده از نیروگاه‌هایی با سوخت گازی در اروپا، میزان تقاضا برای گاز طبیعی در این قاره افزایش یافته است و در نتیجه اروپا به گاز بیشتری نیاز خواهد داشت. بنا به گزارش کمیسیون گاز اروپا، در سال ۲۰۱۷ میزان تقاضا برای گاز طبیعی به ۴۹۱ میلیارد متر مکعب رسید که نسبت به سال ۲۰۱۶ در حدود ۶ درصد افزایش داشته است. کمیسیون گاز اروپا گزارش داد در سال ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا ۳۶۰ میلیارد مترمکعب واردات گاز داشته که ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است.

در گزارش روزنامه دی ولت آمده در حالی که روسیه همچنان تامین کننده شماره یک گاز اروپا است، انتظار می‌رود در تامین گاز اروپا روند صعودی را  طی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار