عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: باید یک فرماندهی واحد برای مدیریت بازار کالا‌های اساسی صورت گیرد.

یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضع قیمت گوشت در بازار گفت: باید یک فرماندهی واحد برای مدیریت بازار کالا‌های اساسی صورت گیرد، در غیراینصورت نباید انتظار آن را داشت که آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده متوقف شود و نرخ‌ها به رقم واقعی خود برسد.

وی با اشاره به اختصاص بیش از ۱۴ میلیارد دلار ارز رسمی به ۲۴ قلم کالای اساسی گفت: از این میزان، ۱ میلیارد دلار به گوشت اختصاص داده شده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات تصمیم دولت برای تنظیم بازار گوشت 


آل اسحاق گفت: باتوجه به واردات گوشت در کشور، اما همچنان عملکرد، به گونه‌ای است که مردم، گوشت را باقیمت ۱۰۰ هزار تومان می خرند که این موضوع می‌تواند معیشیت خانوار را دچار مشکل کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران  تصریح کرد: تامین از داخل، واردات، ذخیره سازی، تولید، قیمت گذاری و نظارت از جمله مواردی است که هنوز حل نشده است.

آل اسحاق نبود یک فرماندهی واحد را از دیگر عوامل برهم خوردن شرایط بازار دانست و اظهار کرد: برای کالا‌هایی همچون گوشت، تولید و تامین منابع ابتدایی در اختیار وزرات جهادکشاورزی است، اما مدیریت و توزیع در بازار را وزارت صنعت، معدن و تجارت برعهده دارد، از این رو زمانی که مشکلی در بازار به وجود می‌آید هر وزارت خانه‌ای مشکل را به گردن بخش دیگر می‌اندازد و نتیجه آن است که امروز شکل گرفته است.

وی در ادامه گفت: علی رغم محدودیت‌های ارزی در دوران جنگ، وزارت بازرگانی برای واردات ۱۰ هزار قلم کالا ۳ میلیارد دلار ارز اختصاص داد، این درحالی است که در شرایط فعلی، برای واردات ۲۴ قلم کالا ۱۴ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای اختصاص داده شده است، اما با این وجود بسیاری از فعالان از مشکل کمبود انتقال ارز خبر می‌دهند، اما دولت نظر دیگری دارد و می‌گوید که ارز لازم تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

خرید گوشت ۱۰۰ هزار  تومانی، معیشت مردم را دچار مشکل کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار