بیش از سه هزارو ۷۰۰ پرونده در ۱۰ ماه گذشته از سوی تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شد که حدود ۵۴ درصد آن مربوط به قاچاق کالا و ارز بود.

قاچاق کالا و ارز رکوردار بیشترین پرونده هابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در نشست خبری گفت: در این پرونده‌ها متخلفان به پرداخت بیش از ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: تعزیرات حکومتی در ۳ بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز به گزارشات دریافتی از سوی مراجع مربوط همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی و ماموان انتظامی رسیدگی می‌کند که در حوزه کالا و خدمات ۱۳۷۲ فقره پرونده رسیدگی و متخلفان به پرداخت بیش از ۷۲۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

اشرفی ادامه داد:  عمده تخلفات مرتبط با این پرونده‌ها درج نشدن قیمت، گرانفروشی، ارائه نشدن فاکتور خرید و تقلب بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت:  شعب تعزیرات حکومتی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز هم در ۱۰ ماه گذشته به ۲۰۳۲ فقره پرونده رسیدگی و قاچاقچیان را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کردند.

اشرفی ابا اشاره به اینکه اقلامی همچون البسه، سوخت، پارچه، سیگار و برنج بیشترین نوع کالای قاچاق بودند اظهار کرد: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز به ۲۷۳ فقره گزارش رسیدگی شد که شامل تخلفاتی همچون عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی، عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز بود.

انتهای پیام / ط. آ

 محکوم متخلفان به پرداخت بیش از ۲۸ میلیارد  تومان جزای نقدی 

برچسب ها: پلیس راه ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.