مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اشتغال زایی و کار آفرینی از قله‌های توانمندسازی کمیته امداد به حساب می‌آیند.

اشتغال زایی و کارآفرینی قله‌ای برای توانمندسازیبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان این مطلب از امام خمینی (ره) که "کار کمیته امداد مدد به حیات است، مدد به کار است و مدد به زندگی شرافتمندانه است" گفت: این فرمایش سه سطح کاری در این نهاد را در حوزه‌های حمایتی، اشتغال زایی و عزت و تکریم خانواده‌های مددجو بر همگان روشن کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد از خانواده‌های بی سرپرست و خانواده‌های دارای سرپرست بیمار و از کارافتاده حمایت می‌کند، افزود: اکنون بیش از ۲۰۵ هزار خانوار تحت حمایت خدمات این نهاد هستند که از این تعداد حدود ۱۵۶ هزار خانوار از تمام خدمات و مستمری بهره‌مند هستند و باقی خانواده‌ها از یک و یا چند خدمت استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که اگر کمیته امداد نبود جای آن در کشور خالی بود ادامه داد: نقش ارزشمند این نهاد که نام حضرت امام خمینی (ره) بر تارک آن می‌درخشد در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، درمان، اشتغال و معیشت، مسکن و ارتقاء جایگاه خانواده در جامعه بی بدیل و بی نظیراست.

آسوده گفت: در واقع این نهاد به منظور توانمندسازی افراد نیازمند که بخاطر مسائل اقتصادی دچار مشکل شده اند، زمینه و فرصت‌هایی را فراهم می‌کند تا استعداد‌های آن‌ها شکوفا شود.

وی افزود: با ایجاد این بستر می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کرد و خوشبختانه در این جهت کمیته امداد به عنوان نهاد تاثیرگذار در بخش اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: برخی افتخارات خراسان رضوی در خصوص سهم ۱۱ درصدی اشتغال در خراسان رضوی و اجرای اولین طرح تولید برق و انرژی پاک از خورشید در کشورکه ۵/۲ کیلو وات وارد جریان برق توسط مددجویان این نهادتولید و وارد مدار می‌شود و اکنون هرخانواده در روستا از تولید انرژی پاک بیش از ۷۵۰ هزارتومان درآمد کسب می‌کند.

آسوده افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد از دام‌های تولیدی در خراسان رضوی توسط مجریان کمیته امداد خراسان رضوی تولید و نگهداری می‌شوند که این امر حاکی از نقش این افراد در تولید شیر، گوشت و لبنیات از یک طرف و سهم امداد در اشتغال، رفع بیکاری، ثبات زندگی در روستا، عدم مهاجرت و بعضا مهاجرت معکوس از شهر به روستا به حساب می‌آید.

وی اظهار کرد: کمیته امداد خراسان رضوی از اواخر دهه ۶۰ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده که اکنون ۴۵ هزار طرح جاری و تحت نظارت‌های کارشناسان این نهاد قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در پایان با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال توزیع پول نیست گفت:این نهاد با زمان دار کردن خدمات برای خانواده‌ها و جلوگیری از رسوب مددجو در کمیته امداد در واقع در جهت توانمندسازی افراد قدم برداشته تا در زمان مشخص و طبق برنامه مددجویان را به توانمندسازی برساند.
 
انتهای پیام // ف. ک
 

کمیته امداد در مسیر توانمندسازی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.