ویدئوی دیدنی از پاسخ کوبنده‌ شهید حسن باقری نابغه جنگ تحمیلی به استاد دانشگاه غیرمسلمانش را مشاهده می‌کنید.

پاسخ کوبنده‌ی شهید حسن باقری به استاد دانشگاه غیر مسلمانش +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری ملقب به سقّای بسیجیان، جوان‌ترین فرماندهِ ایران در دوران جنگ ایران و عراق بود. وی به‌ عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران نقش مهمی در موفّقیّت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و همچنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت. 

با شروع جنگ میان ایران و عراق، در روز ۱ مهر ۱۳۵۹، به همراه عده‌ای از پاسداران در هنگامی که جایگاه نیروهای عراق در خوزستان تثبیت شده بود، راهی جبهه‌های جنوب شد. سرلشکر رحیم صفوی شهید حسن باقری را از فرماندهان نابغه سپاه ایران می‌داند که در دوران حضورش در جنگ، با استفاده از تجربیاتی که در زمان خبرنگاری خود در ایران و لبنان به دست آورده بود، به جمع‌آوری اطلاعات، نقشه‌ها و کالک‌های عملیاتی و ضبط صدا در جبهه‌های ایران پرداخت و این اسناد را به گزارش‌های سازمان‌یافته تبدیل کرد.

او روز شنبه ۹ بهمن ۱۳۶۱ وقتی در منطقه فکه مشغول شناسایی منطقه دشمن و آماده‌سازی عملیات والفجر مقدماتی بود، در سنگر دیده‌بان مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و به دریج رفیع شهادت نائل شد. حسن باقری در هنگام شهادت ۲۶ سال داشت.وی در هنگام شهادت، سِمت قائم‌مقامی فرماندهِ نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.

در ادامه ویدئویی دیدنی از  پاسخ  کوبنده شهید حسن باقری  به استاد دانشگاه غیرمسلمانش را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

جواب کوبنده شهید حسن باقری به استاد دانشگاه نامسلمانش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.