رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از از جذب ۱.۶ برابری تسهیلات خط اعتباری شماره ۶ مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۸۸۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون در سال جاری جذب شده است در حالیکه سهمیه اختصاصی استان ۵۴۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۸۴ دستگاه انواع تراکتور، ۱۴ دستگاه کمباین و ۱۱۳۳ دستگاه ادوات و دنباله بند و در کل ۲ هزار و ۲۳۹ دستگاه از انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی برای استفاده در طرح‌های زراعی، باغی، دامی و شیلات جذب شده است.

فتحی افزود: یکی از مؤلفه‌های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و بهره وری محصولات تولیدی با توسعه مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد بهره برداران را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان مکانیزاسیون استان با جدیت دنبال می‌شود، گفت: کمباین‌های فرسوده و قدیمی و از رده خارج ریزش بالایی در برداشت محصول دارند و به جای آن با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی با عاملیت بانک کشاورزی دستگاه‌ها و ماشین آلات بروز و مجهز جایگزین می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

۱.۶ برابر تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجانشرقی جذب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.