معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ویژه مرند گفت:طرح مدیریت مشارکتی آب‌های زیرزمینی در مرند اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فدایی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ویژه مرند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند گفت: طرح مدیریت مشارکتی آب‌های زیرزمینی در راستای صرفه جویی در مصرف آب، بصورت نمونه در دو روستای باروج و قراجه محمد این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع آب و خاک در کشور در دستور قرار داردافزود:امروزه مواردی همچون حفر چاه‌های غیرمجاز و رعایت نکردن اصلاح الگوی مصرف موجب بروز مشکل کمبود آب شده است.

وی گفت: با انجام اقداماتی از قبیل: تهیه و توزیع دفترچه و بروشور و اعمال تخفیف آب بها باید در جهت فرهنگ سازی مصرف آب عمل کنیم.

وی با تاکید بر رعایت اصلاح الگوی مصرف آب در شهرستان مرند اظهار داشت: باید سعی کنیم باغات و مزارع داخل شهر مرند با اجرای آبیاری تحت فشار و قطره‌ای حفظ شوند.

فدایی در خصوص نصب کنتور هوشمند برای چاه‌های آب شهرداری مرند، تاکید کرد: شهرداری مرند تا پایان سال ۹۷ نسبت به اخذ مجوز بهره برداری و نصب کنتور هوشمند برای چاه‌های آب خود در شهر اقدام کند.

وی با اشاره به انجام اقدامات مثبت در زمینه نصب کنتور هوشمند آب در چاه‌های صنعتی گفت: تعداد ۳۳ چاه صنعتی در این خصوص باقی مانده که اقدامات لازم در جهت نصب کنتور هوشمند آب در آن‌ها نیز باید بزودی انجام شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ویژه مرند در مورد قطع برق چاه‌های کشاورزی در ساعات پیک مصرف نیز اظهار داشت: جهاد کشاورزی و اداره برق شهرستان قبل از اجرای مصوبه در خصوص قطع برق، کشاورزان را در جریان این امر قرار دهند تا موجب ایجاد مشکل برای آن‌ها نشود.

وی همچنین رسیدگی به مشکل آب سرم سازی مرند را خواستار شد و گفت: ادارات آب و فاضلاب و امور آب شهرستان، به موقع راهکار‌های عملی در خصوص حل مشکل آب شرکت سرم سازی رازی مرند ارائه کنند.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر رعایت اصلاح الگوی مصرف آب در شهرستان مرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.