معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: امسال در مجموع ۲۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز دراین استان شناسایی و مسدود شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن پور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان به اعزام ۲۷ اکیپ گشت و بازرسی حفاظت و صیانت از منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی کردستان اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع ۲۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز نیز شناسایی و مسدود شد.

وی افزود:امسال ۱۴ مورد رفع تصرف بستر رودخانه‌ها در استان انجام شد ضمن اینکه جدا از مردم برخی از ارگان‌های دولتی و خصوصی نیز در این تصرفات دخیل بوده اند.

مومن پور در ادامه گفت:در مدت زمان یاد شده نیز حدود ۱۰ هکتار از اراضی متصرفی بستر رودخانه‌های این استان رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۰ مورد دخل و تصرف در حریم رودخانه‌ها در استان شناسایی شده است، افزود: در این رابطه ۲۳۳ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه بهترین مدیریت بر بستر رودخانه‌ها مدیریت مردم نهاد است، گفت: تغییر اقلیم و پایین آمدن آب رودخانه‌ها نباید بهانه‌ای برای تصرف این بستر باشد البته با هر گونه تجاوز به بستر رودخانه‌ها با جدیت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: آب وهوا ، رودخانه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.