فرماندار شهرستان بستان آباد گفت: عملیات اجرایی پروژه خط آهن بستان آباد- سراب امروز چهارشنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موسوی حسینی فرماندار شهرستان بستان آباد با بیان اینکه سفر رییس محترم مجلس شورای اسلامی  با همراهی مسئولان استانی و با استقبال مردم شهرستان شروع می‌شود، گفت: کلنگ زنی و شروع عملیات خط ریلی ۷۷ کیلومتری خط آهن - بستان آباد به سراب امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح در سه قطعه اجرایی می‌شود، گفت: قطعه اول با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است.

موسوی مدت اجرای این طرح را ۴۸ ماهه اعلام کرد و افزود: این پروژه تا سرعین و اردبیل ادامه می‌یابد.

وی دیدار با مردم شهرستان و شرکت در جلسه شورای اداری را از دیگر برنامه‌های امروز سفر رییس مجلس به شهرستان بستان آباد عنوان کرد.

خط آهن بستان آباد - سراب می‌تواند سالانه حدود ۲۵ میلیون تن بار را از کشور‌هایی مثل روسیه به عراق و ترکیه جابه جا کند.

این خط همچنین می‌تواند با استخراج احتمالی ذخایر معادنی شهرستان سراب اعم از نفلین سینیت و دیگر معادن و تولیدات محصولات کشاورزی در شهرستان نزدیک به ٥تن بار را از سراب به دیگر شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر جابجا کند.

با توجه به امن و مقرون به صرفه بودن خط ریلی و هم چنین وجود مناطق گردشگری و توریستی در این مسیر، می‌توان حداقل ۵ میلیون مسافر جابه‌جا کرد.

خط راه بستان آباد، سراب شامل چهار ایستگاه در بستان آباد، دوزدوزان، نفلین سینیت و سراب و قطعه اول آن ۱۵ کیلومتر است.

 

انتهای پیام/ش

عملیات اجرایی خط آهن بستان آباد -سراب آغاز می شود

برچسب ها: راه آهن ، قطارشهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.