رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال از تشکیل جامعه تاسیسات گردشگری، مراکز اقامتی و هتلداران شهرستان‌های خلخال و کوثر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد رضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: جامعه تاسیسات گردشگری، مراکز اقامتی و هتل داران خلخال و کوثر نخستین تشکل غیردولتی پس از اردبیل در این زمینه است که با هدف صدور پروانه‌های فعالیت هتل ها، مراکز گردشگری و اقامتی و حذف هزینه‌های مربوط به سفر به مرکز استان راه اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: از این پس فعالیت‌های مربوط به صدور پروانه فعالیت و نحوه کار تاسیسات زیر مجموعه گردشگری زیر نظر این جامعه اداره شده و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نظارت بر نحوه عملکرد این تشکل غیردولتی را عهده دار خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال افزود: صدور پروانه سالانه فعالیت هتل‌های منطقه نیز منوط به شرکت مدیران و کارکنان هتل‌های فعال در دوره‌های آموزشی هتلداری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌باشد.

شایقی گفت: هم اکنون مجموع اتاق‌های ۱۰ هتل و هتل آپارتمان فعال و دارای پروانه فعالیت در شهرستان‌های خلخال و کوثر ۱۰۰ اتاق و سوئیت با ظرفیت ۵۰۰ تخت بوده که در کنار این مجموعه ۸۰ خانه مسافری مجاز و ساماندهی شده با ظرفیت ۳۲۰ تخت در اسکان مسافران و گردشگران منطقه جنوب استان اردبیل فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون چند پروژه هتل سازی و مجموعه‌های گردشگری و مراکز اقامتی در خلخال در حال اجرا می‌باشد، اظهار کرد: با بهره برداری از مجموعه مرکز اقامتی قصر‌های چوبی، مرکز اقامتی و هتل ازناو، هتل رغائب و هتل‌های هشجین و کلور در مراکز بخش‌های شاهرود و خورش رستم ظرفیت اتاق‌ها و تخت‌های پذیرش گردشگران به ۲ برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت.

در این جلسه اعضای هیات موسس جامعه تاسیسات گردشگری، مراکز اقامتی و هتلداران منطقه جنوب استان انتخاب شدند.

شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان واقع شده است.

وجود ۱۲ کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم، مناطق نمونه گردشگری الماس، چشمه ازناو، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل، امامزاده عبدلله کلور، جاده زیبای خلخال به شاهرود، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو، آبشار سفیداب روستای لرد، آبشار سجن بخش شاهرود، آبگرم روستای تیل، روستا‌های هدف گردشگری کزج، نمهیل، برندق و خمس، قلعه کیلوان، کاروانسرای چنارلق، کاروانسرای شاه عباسی، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
انتهای پیام/ح

صدور پروانه فعالیت به مراکز اقامتی در خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.