استاندارد سازی موتورخانه‌ها در اولویت است

معاون نظارت سازمان ملی استاندارد در قزوین گفت: طرح بازرسی و استاندارد سازی موتورخانه دولتی و عمومی در اولویت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وحید مرندی مقدم معاون نظارت سازمان ملی استاندارد در جلسه شورای استاندارد استان قزوین گفت: طرح بازرسی و استاندارد سازی آلایندگی یک میلیون موتورخانه دولتی و عمومی در کشور در اولویت این سازمان است.

وی اضافه کرد: با بازرسی از ۴۰ موتورخانه در استان قزوین هم مقرر شده است تا استانداردسازی سیستم‌های دولتی و عمومی در اولویت باشد.

مرندی مقدم با بیان اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن مونواکسید کربن در خانه‌های تهران تولید می‌شود، افزود: در مجموع بیش از ۷ میلیارد مترمکعب حجم احتراق و حدود ۱۹ میلیون تن مونواکسید کربن در فضا منتشر می‌شود که برای سلامت مردم مضر است.

وی اضافه کرد: به علت حوادث، شهر بازی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و در تلاشیم با بازرسی‌ها مستمر حادثه‌ای رخ ندهد.

به گفته مرندی مقدم، طرح کالیبراسیون ترازو‌ها نیز کم هزینه و نیازمند کار فرهنگی است و خواستار مشارکت اصناف هستیم.

وی با اشاره به استاندارد سازی جایگاه‌های سوخت گفت: پروانه چند شرکت بازرسی و چند آزمایشگاه متخلف باطل شده است.

استاندار قزوین هم در این جلسه بر استاندارد سازی مواد خوراکی تاکید کرد و گفت: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه با ایمنی و سلامت مردم ارتباط دارد.

وی استان قزوین را یکی از بزرگترین تولید کنندگان سرکه در کشور برشمرد و گفت: باید با تولید کنندگان زیر زمینی برخورد کرد تا از ورود سرکه‌های تقلبی و غیر بهداشتی در بازار جلوگیری شود.

استاندار خواستار برخورد قانونی با مراکزی شد که بدون مجوز محصولات غذایی تولید می‌کنند.

زاهدی به استاندارد سازی ترازو‌های اصناف هم اشاره کرد و گفت:سالانه ترازو‌هایی که باعث کم فروشی می‌شود باید اصلاح و درست شوند.

زاهدی افزود: اصناف می‌توانند این کار را انجام دهند در غیر این صورت اداره کل استاندارد استان مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت.

استاندار درباره استاندارد سازی شهر‌بازی ها  گفت: به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود تا برای استاندارد سازی دستگاه‌ها و وسایل بازی اقدام و یا وسایل خطر ناک و غیر استاندارد را از سطح شهر‌ها جمع آوری کنند.

زاهدی استاندارد سازی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی، خصوصی و خانه‌ها را بسیار ضروری دانست و گفت: موتور خانه‌ها سالانه چندین میلیون متر مکعب گاز‌های خطر ناک تولید و در فضا رها می‌کنند که اگر وسایل استاندارد بر روی آن‌ها نصب شود می‌تواند به کاهش آلودگی هوای شهر بسیار کمک کند.

وی در ادامه گفت: بازرسی و اصلاح شرایط تعدادی از موتور خانه ها‌ی دولتی انجام شده است و البته باید ساختمان‌های بزرگ و مسکونی هم در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار با اشاره به  آزمایشگاه موتورسیکلت  افزود: بخشی از آزمایشگاه موتور سیکلت در استان وجود دارد و بخشی از طریق جهاد کشاورزی در یکی از فرودگاه‌های قدیمی آماده خواهد شد تا موتور سیکلت‌های تولیدی در استان را مورد آزمایش قرار دهند و استاندارد‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای استاندارد استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.