رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت : تا حد امکان تسهیلاتی برای زنان فراهم کرده ایم و توانستیم پاتوق خوبی برای دختران نخبه در زمینه اقتصادی ایجاد کنیم.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا اخوان نسب  ضمن ارائه چکیده ای از فعالیت های این شورا مطرح کرد: نزدیک به یک دهه است که فعالیت خود را در اتاق بازرگانی اصفهان آغاز کرده ایم، با شمار هفت الی هشت نفر و با هدف توانمند سازی زنان شروع به فعالیت کردیم .

اخوان نسب ادامه داد: با شروع فعالیتمان دریافتیم که زنان برای دریافت کارت بازرگانی به مشکلات بزرگی از جمله تحمل مالیات های سنگین برمی خوردند ، که پس از آن برآن شدیم که راه های تسهیل این موارد را بیابیم و در اختیار این عزیزان قرار بدهیم.
رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به آموزش راه کار ها افزود: پس از اینکه در موضوعات آموزشی وارد عمل شدیم ، به برگزاری نمایشگاه ها در سطوح ملی وبین المللی اقدام نمودیم ، همچنین جلساتی با عنوان گپ وگفت برای بانوان عضو شورا برگزار کردیم.
وی اظهارداشت:در راستای برگزاری جلسات ومشاوره های راهبردی برای اعضا، از مشاوره سایر خانم هایی که در استان های دیگر از فعالیت موفق بودند ،همچنین اساتید دانشگاه و دیگر بانوانی که از آموزش پرورش سازمان صنعت معدن ،تعاون وسایر مراکز آموزشی فعالیت می کردند، استفاده کردیم.

اخوان نسب با اعلام اینکه، مشکلات زیادی را از سر گذرانده ایم اظهارداشت:پر توان تر از گذشته  باز هم ادامه داده ایم ، اما بروز بعضی از مشکلات غیر مترقبه مانند نوسانات ثیمت ارز انگیزه های زنان پر قدرت ایرانی را دچار تنش و تزلزل کرده است.

رییس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان از برگزارری دو دوره همایش دختران شهر فیروزه ای خبر داد وگفت:با برگزاری برنامه هایی از این دست ، فضایی مانند یک پاتوق بسیار عالی برای دختران نخبه وخلاق ایجاد کردیم که با ایده های نو قدم های نو برای پیشرفت اقتصادی کشورمان برداریم.

اخوان اذعان داشت:اینجا را به عنوان محل امنی برای تعامل اجتماعی وفرهنگی برای بانوان فعال اقتصادی قرار دادیم وتا حد امکان تسهیلاتی را هم برای زنان فراهم کرده ایم با وجود اینکه در ابتدای راه خانم ها ی فعال از هم گسیخته بودند اما توانستیم انها را در اتاق جمع و با هم صنفی های خودشان آشنا نماییم.

وی در پایان صحبت های خود به معاون رییس جمهوردر امور زنان وخانواده عنوان کرد:امیدواریم پس از تمام شدن دوره چهار ساله ما نیز دیگران این اتفاقات را مجددا تکرار کنند و مشارکت ها و جلب اطمینان در حوزه زنان هم چنان ادامه داشته باشد، همچنین امیدواریم شما به عنوان یک مقام دولتی اگر به مشکلات مارسیدگی هم نمی کنید آنها را بشنوید ، قابل ذکر است از ابتدای سال که رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران  سال جدید را نام حمایت از کالای ایرانی مزین نمودند ،بانوان ما به جد و پر تلاش کار کردند اما مشکلات کمرشکنی را متحمل شده اند در همین راستا.خواهش ما اینست که دولت تصمیم درستی در این باره بیاندیشد ، به این دلیل که وضعیت بحرانی اقتصادی که هم اکنون در کشور هست فعالین اقتصادی را به سطوح آورده است.

اخوان با اشاره به اوضاع نا به سامان  اقتصاد کشور اذعان داشت: متاسفانه هر کدام از مسیولین و مقامات از دیدگاه ومنظر شخصی خود حرفی میزنند اما یادمان نرود،همانطور که در جنگ کنار هم بودیم ودوام آوردیم الان هم باید دست در دست هم بدهیم  و موانع را از سر راه برداریم تا برای سربلندی کشور عزیزمان گامی بزرگ برداشته باشیم.

البته قابل ذکر است از زمانی که آقای نهاوندی برسرکار آمده اوضاع پاسخگویی قدری بهتر شده اما  مسئله مهم تر اینست که اگر  اافرادی که توانایی انجام کار ندارند استعفا بدهد تا  میدان  را برای افرادی که آموزش کافی را  برای توانمندی های مورد نظر دیده اند خالی کنند.

دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده دراین جلسه و در پاسخ به سوالات بانوان فعال اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: تجربیاتی که دارید بسیار با ارزش ومهم است و مطمئن باشید که من این مطالب را  به هیئت دولت و مخصوصا دکتر شریعتمداری مطرح خواهم کرد.

ابتکار افزود:باید این رابدانیم که ما علاوه براینکه مسئولیت های فردی وحرفه ای داریم، یک سری مسئولیت های ملی و اجتماعی .نیز داریم که مشخص می کند. هر ایرانی در جایگاهی که دارد  اعم ازفرهنگی بهداشتی و بسیاری حوزه های دیگر،دراصل به عنوان یک ایرانی ،ویژگی های ایرانی بودنمان نسبت به هرچیز دیگری برتری دارد .

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار