رئیس اتاق بازرگانی اصفهان یکی از وظایف مهم اتاق های بازرگانی را توسعه و تسهیل کسب و کار برای فعالان اقتصادی برشمرد و از راه اندازی شورای راهبردی spx در اتاق بازرگانی ایران خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  در  نشست دبیران کل ، مدیران و نمایندگان اتاق های بازرگانی در طرح  spx در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان گفت :  spx می تواند زمینه ارتباط بین فعالان اقتصادی در زمینه های مختلف را فراهم کند و همچنین زمینه ارتباطات بین المللی بین کارفرمایان خارجی و پیمانکاران داخلی را فراهم سازد.

وی  با اشاره به اینکه اتاق اصفهان پیش قدم در  راه اندازی مرکز پیمانکاری فرعی (Spx)  در کشور بود ، افزود : پس از یک دوره فعالیت این مرکز به اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد دادیم که این مرکز در اتاق های بازرگانی سراسر کشور راه اندازی و به صورت ملی اداره شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به راه اندازی شورای راهبردی spx در اتاق بازرگانی ایران گفت : این شورا می تواند نقش موثری در راه اندازی مرکز پیمانکاری فرعی در سطح کشور و  تقویت ارتباط بین المللی با یونیدو داشته باشد.

سهل آبادی یکی از چالش شهرک های صنعتی را بی اطلاعی صنعت گران از واحدهای تولیدی  فعال در آن شهرک دانست و گفت : spx می تواند شبکه ارتباطی  بین صنعت گران یک شهرک یا استان و کشور را فراهم کند که در قالب یک نرم افزار از توانمندی های یکدیگر باخبر شوند و زمینه همکاری بین یکدیگر را فراهم کنند.

وی با اشاره به تحریم های خارجی علیه ایران و ضرورت هم افزایی واحدهای صنعتی در این شرایط گفت : ایجاد شبکه ارتباطی بین واحدهای صنعتی می تواند نیازهای تولیدکنندگان در داخل کشور با هزینه کمتر تامین شود و چرخه تولید به چرخش باشد و برای جوانان اشتغال زایی شود.

   مصطفی رناسی نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست از تجربه موفق مرکز پیمانکاری فرعی اتاق اصفهان طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت : تاکنون قراردادهای داخلی و خارجی بسیاری در مرکز تنظیم شده است و هر سال نمایندگان spx اصفهان در نمایشگاه های آلمان و فرانسه که توسط یونیدو برگزار می شود ، شرکت فعال دارند.

قاسم علی جباری رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار شبکه سایز واحدهای صنعتی در شهرک ها و تقویت ارتباط های بین المللی تشکل ها شد.

نشست یک روزه نمایندگان اتاق های بازرگانی البرز، بوشهر، همدان ،کاشان ، ارومیه ، یزد و کرمان با موضوع معرفی اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان نماینده اتاق بازرگانی ایران و مجری طرح spx در کشور  در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/م

واحدهای صنعتی به شبکه ارتباطی spx متصل می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.