مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۷ هزار هکتار اراضی ملی در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یاور میرزایی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه کشاورزان، عشایر، دامداران بیشترین بهره‌برداران ما از دامنه سبلان گرفته تا دشت مغان هستند، افزود: در استان اردبیل ۱۷ هزار اراضی ملی وجود دارد که سعی بر حفاظت و صیانت از این گنجینه عظیم را داریم.

وی بیان کرد: ۴۳ درصد این اراضی کشاورزی، ۵۰ درصد مرتع و مابقی جنگل هستند به طوری که در این استان ۲۲۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۵۱۴ هزار هکتار اراضی دیم داریم و ۳۶ هزار هکتار نیز باغات موجود است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: حفاظت و صیانت از اراضی و منابع ملی جزو اصول انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر با هدف جلوگیری از تخریب و نابودی ثروت ملی سعی شده تا اراضی ملی مورد صیانت و حفاظت قرار گیرد.

میرزایی دقت و حساسیت بیشتر را در ممانعت از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی یادآور شد و اظهار کرد: هرگونه تغییر کاربری در این حوزه ممنوع است مگر اینکه کمیسیون مورد نظر مجوز لازم را صادر کند.

وی افزود: انتظار داریم بدون کوچکترین تخطی و تخلف بهره‌برداران پیشنهاد تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به واحد‌های تولیدی و اقتصادی به کمیسیون‌های مورد نظر ارائه کنند تا بعد از اخذ مصوبه و مجوز به این اقدام دست بزنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت سامانه ۱۳۱ خبر داد و تصریح کرد: امور اراضی در قالب اکیپ‌های فعال سعی می‌کند با دریافت گزارشات مردمی با هرگونه تخریب و تغییر کاربری غیرمجاز برخورد قانونی داشته باشد.

میرزایی ادامه داد: گشت‌های کنترل و نظارت ما در حوزه اراضی ملی و حفاظت و صیانت از آن‌ها روزانه به مناطق مختلف سرکشی می‌کنند و سعی می‌کنند تا جلوی هرگونه تخریب و سودجوئی علیه اراضی ملی را بگیرند.

وی تصریح کرد: ما تنها از طریق مجوز‌های قانونی می‌توانیم به تغییر کاربری‌ها اجازه دهیم و در غیر این صورت هرگونه اقدام در این حوزه غیرقانونی و خلاف واقع محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع است

برچسب ها: اراضی ملی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.