رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کوتاهی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلوگیری از زمین خواری قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام قاصدی،رئیس کل دادگستری استان اردبیل ظهر امروز در ششمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل که در سالن جلسات دادگستری کل استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: کوتاهی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلوگیری از زمین خواری قابل قبول نیست.
وی افزود: به دلیل اهمیت بالای حفظ بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید اهتمام جدی تری نسبت به این امر داشته و نظارت‌های خود را در حفظ بیت المال بیشتر کنند و البته مصوبات شورای حفظ بیت المال نیز باید اجرایی شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: امروز گلایه‌ای که از نهاد‌های اجرایی و دستگاه‌های متولی داریم این است که چرا قبل از بروز مشکلات و تضییح حقوق بیت المال نظارت‌های دقیق و کافی بر مسائل مطروحه انجام نمی‌دهند که همین امر باعث بروز مشکلات بعدی شده منجر به ایجاد پرونده‌های قضایی می‌شود.
قاصدی ادامه داد: مسئولین و متولیان امر باید در مرحله اولیه از بروز چنین مسائلی و تضییح حقوق بیت المال در خصوص اراضی ملی و منابع طبیعی جلوگیری به عمل آورند و در صورت مشاهده هر گونه کوتاهی باید مسئولان دستگاه‌های مربوطه پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه به دلیل عدم تعیین تکلیف و عدم ثبت مالکیت و اخذ سند توسط شهرداری در خصوص اراضی یکی از بخش‌های عمده از پرونده‌های زمین خواری سازمان شهرداری ناشی از این موضوع است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل تشریح کرد: لازم است در جهت شفاف سازی که مانع فساد می‌شود دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداری نسبت به اعلام وضعیت املاک خود به صورت دقیق و کامل و ثبت مالکیت و اخذ سند اقدام کنند.
انتهای پیام/ح

حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی

برچسب ها: دادگستری ، بیت المال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.