مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل حفظ منابع طبیعی و حراست از آب و خاک را وظیفه همگانی و ملی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان این مطلب در شهر لاهرود افزود: تاکیدات و سفارشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری اراضی ملی راهگشا و اقدامی موثر برای حراست از سرمایه‌های ملی می‌باشد.
وی افزود: پیشگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان یک عنصر مهم محسوب شده و دولت نسبت به این موضوع حساسیت داشته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بر می‌دارد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شناسایی دقیق و سند دار کردن تمامی اراضی دولتی و تعیین دقیق مستثنیات موجب پیشگیری از پدیده زمین خواری و تعدی به منابع ملی شده و با در دستور قرار گرفتن این مهم وضعیت اراضی ملی و منابع طبیعی مشخص می‌گردد.
هدایت جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش و ظرفیت نیرو‌های بومی محلی را بسیار ضروری، مهم و موثر درحفاظت از منابع طبیعی برشمرد واظهار داشت: بهترین حفاظت کننده عرصه‌های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی درحفظ این مواهب الهی دارند.
وی افزود: امسال یکی از اولویت‌های ما موضوع آبخیزداری است چرا که برای نخستین بار و با عنایت مقام معظم رهبری اعتبار خوبی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در نظر گرفته شده است که در این خصوص در ۱۱ حوزه آبخیز استان اردبیل در تمامی شهرستان‌ها این پروژه‌ها با یک برنامه ریزی و طراحی مناسب اجرا می شود که عملیات بیولوژیکی بصورت 100 درصد اجرا شده و عملیات مکانیکی نیز ۷۰ درصد اجرا شده که در شهرستان مشگین شهر در ۲ حوزه عملیات آبخیزداری در حال اجرا است.
انتهای پیام/ح

اجرای 100 درصدی عملیات بیولوژیکی پروژه های آبخیزداری اردبیل

برچسب ها: منابع طبیعی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.